ok.hu



Tudomány Élet

SztakiSzótár
Keresett kifejezés:











Jelenjen meg
ön is termékével!


A rovat hírei


Magyar őssejtsiker az asztmás roham kezelésében

Az eddigi legjobb fotók a Félelemről: Budapest méretű szikla a Mars mellett

Nézze meg, hogyan látja a kígyó az egeret!

Próbálja ki a NASA klímaidőgépét!

Kiderült, hogy a túlzott jutalomvágy hajszolja a pszichopatákat
Gyorskeresés









A tej védhet a köszvény ellen
2004. március 12., péntek, 12:51|Utolsó módosítás: 2004. március 12., péntek, 13:52

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

Amerikai kutatók szerint a tej és tejtermékek fogyasztása jótékonyan hat a köszvény kialakulásának megakadályozására.


Forrás: Med-World
A köszvény régi ábrázolása

A köszvény

A köszvény gyakran a nagyujjon kezdődik. Vörössé, duzzadttá válik és nagyon fájdalmas. Főleg a férfiakat érinti, és bármely korban jelentkezhet.
Ajánlat
Tej, antibiotikum helyett
Tea tejjel megkímél a vesekőtől
D-vitamin szükséges az anyatej mellé
Purine-Rich Foods, Dairy and Protein Intake, and the Risk of Gout in Men
A tanulmány rövid és teljes változata.

Ez az első eset, hogy a kutatók egyértelű bizonyítékokat találtak a tejtermékek köszvényellenes hatására - olvasható a New England Journal of Medicine című amerikai orvosi hetilap legfrissebb számában.

A bostoni Massachusetts Közkórház munkatársai által végzett vizsgálat bizonyos élelmiszerek kapcsán megerősítette, míg másokat illetően eloszlatta azt a gyanút, hogy fogyasztásuk gyorsítja a köszvény kialakulását. Megállapították továbbá, hogy a korábbi nézetekkel szemben egyes növények, mint például a bab, borsó, gomba, spenót és a karfiol nem játszanak szerepet a megbetegedés kialakulásában.

A húsok kerülésére, illetve a tejtermékek fogyasztásának növelésére már John Locke XVII. századi filozófus is figyelmeztetett. Azt azonban csak most sikerült számszerűsíteni, hogy mennyi az elfogadható és mennyi a bizonyosan ártalmassá váló mennyiség.

Bizonyosan növeli például (21 százalékkal) a köszvény kockázatát, ha valaki naponta két húsadagot fogyaszt. Heti két adag hal vagy egyéb tengeri élőlény 7 százalékos kockázatnövekedést jelent, sovány férfiaknál azonban ez a kockázat még nagyobb. Kiderült ugyanakkor az, hogy napi egy-öt csésze tej akár 43 százalékkal is csökkentheti a kockázatot.

A királyok betegségének nevezett köszvény az ízületi gyulladás egyik fajtája. Közvetlen kiváltó oka a szervezetben található húgysav kikristályosodása az ízületekben, elsősorban a lábfej és a sarok ízületeiben. Sok történelmi személy, híresség szenvedett tőle, köztük Benjamin Franklin, Charles Darwin és Leonardo da Vinci.

(MTI)



Küldje tovább ismerősének!


Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!



[origo] legfrissebb

Csak gyári memóriákkal fog menni az Xbox
Emelkedéssel nyitottak a New York-i tőzsdék
A nagypapa jobb arc, mint a szerelmes robot
Szirénázva tüntettek a megszorítás ellen a tűzoltók
Varga: A Fiorentina van olyan, mint a Lyon és a Liverpool



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább


hirdetés


A jövő zenéje - Contessa


Olcsó géntesztek

Egyre több cég kínál otthoni mintavételt igénylő genetikai vizsgálatot.

Ön szeretné-e így megtudni, hogy hibás génváltozataink milyen betegségekre hajlamosítanak?

Nem bízom az eredményben
Nem, mert félek a génlopástól
Igen, ez egy érdekes kiegészítő lehetőség

A szavazás állása



Fórum

Na akkor írjon már valaki egy bizonyítékot az evolucióra!
Avar topik
Meddig tart a finnugorizmus uralma?
Érdekességek, elgondolkodtató furcsaságok a múlt nyomaiban
Magyar őstörténet


TIPP


génterápia


agyvérzés


allergia


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!