ok.hu



Tudomány Élet

SztakiSzótár
Keresett kifejezés:











Jelenjen meg
ön is termékével!


A rovat hírei


Így szállhatunk fel a jövő vonataira - videó

Ügyetlen szuperorganizmus lehetett a mai élőlények közös őse

Sokkoló módszer a nanopórusos anyagok előállítására

Egyelőre a Föld vezeti a bolygók új listáját

A legősibb csillós egysejtűek fosszíliáit fedezték fel
Gyorskeresés









A magzat is csokit kér
2004. április 7., szerda, 15:31|Utolsó módosítás: 2004. április 7., szerda, 15:46

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

Jó hír a magukat húsvétkor kényeztetni kívánó kismamáknak: aki csokoládét majszol a terhessége alatt, az magzatának is örömet okoz - ismertették eredményeiket finn kutatók.


Forrás: fraternet.org
Ajánlat
Csoki, boldogság és a hízás
New Scientist

A helsinki egyetem kutatói 300 várandós kismamát kértek arra, jegyezzék föl, mikor mennyi csokoládét fogyasztanak. A később a megszületett gyerekekre is kiterjedő felmérés eredményei azt mutatták, hogy azok csecsemői, akik terhességük alatt naponta fogyasztottak csokoládét, kiegyensúlyozottabbak, elégedettebbek társaiknál. A finn kutatók az eredményt az édességben található hangulatfokozó anyagokkal magyarázzák - olvasható a New Scientistben.

Hat hónappal a babák születése után a korábban csokoládét fogyasztó anyák gyakrabban számoltak be jó közérzetről árulkodó jelekről - babájuk mosolygósabb, nevetősebb volt, mint a csokoládét nélkülözők. Katri Raikkonen kutatónő és kollégái vizsgálatában még egy további faktort is figyelembe vettek: nem csak a várandós nők csokolédáfogyasztását, de stresszállapotukat is rendszeresen figyelték. Azoknál a nőknél, akik gyakori feszültségről számoltak be, az újszülött viselkedésében jelentős különbséget tapasztaltak aszerint, hogy az anya a terhesség ideje alatt fogyasztott-e csokoládét, vagy nem. A gyakori stresszt megélő, ám rendszeresen csokoládét fogyasztó állapotos nők gyermekei kiegyensúlyozottabbnak bizonyultak, míg a magzati korukban csoki nélkül fejlődő babák idegen, új helyzetekre félénkebben reagáltak.

Az már korábban is ismert és bizonyított tény volt, hogy a csokiban lévő feniletilamin hatóanyag javítja a hangulatot, mert felépítése hasonlít a szervezetben termelődő adrenalinra és dopaminra: ezek némileg gyorsítják a pulzust, emelik a vérnyomást, a vércukorszintet és a teljesítőképességet, magzatokra gyakorolt hatását azonban ez idáig nem vizsgálták.

[origo]



Küldje tovább ismerősének!


Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!



[origo] legfrissebb

Csak gyári memóriákkal fog menni az Xbox
Emelkedéssel nyitottak a New York-i tőzsdék
A nagypapa jobb arc, mint a szerelmes robot
Szirénázva tüntettek a megszorítás ellen a tűzoltók
Varga: A Fiorentina van olyan, mint a Lyon és a Liverpool



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább


hirdetés


A jövő zenéje - Contessa


Ókori kincsek

Fosztogatók az Egyiptomi Múzeum felbecsülhetetlen értékű kincseit lopták és pusztították el.

Szabad-e visszaadni Egyiptomnak az emberi történelem felbecsülhetetlen emlékeit?

Igen, már rég kellett volna
Nem
Csak ha rendeződik a helyzet Egyiptomban

A szavazás állása



Fórum

Na akkor írjon már valaki egy bizonyítékot az evolucióra!
Avar topik
Meddig tart a finnugorizmus uralma?
Érdekességek, elgondolkodtató furcsaságok a múlt nyomaiban
Magyar őstörténet


TIPP


génterápia


agyvérzés


allergia


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!