ok.hu



Tudomány Élet

SztakiSzótár
Keresett kifejezés:









Jelenjen meg
ön is termékével!


A rovat hírei


Így szállhatunk fel a jövő vonataira - videó

Ügyetlen szuperorganizmus lehetett a mai élőlények közös őse

Sokkoló módszer a nanopórusos anyagok előállítására

Egyelőre a Föld vezeti a bolygók új listáját

A legősibb csillós egysejtűek fosszíliáit fedezték fel
Gyorskeresés









Napi két csésze kávé: gyulladás a szívnek
2004. november 3., szerda, 10:04|Utolsó módosítás: 2004. november 3., szerda, 12:16

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

Már napi két csésze kávé megnövelheti a gyulladást keltő anyagok mennyiségét a vérben - vélik görög kutatók.


Az athéni Harokopio Egyetem kutatócsoportjának eredményei végre magyarázatul szolgálhatnak arra, hogy a kávéfogyasztás miért is rizikótényezője a szívbetegségeknek. Az Antonis Zampelas és munkatársai által végzett vizsgálat szerint már napi egynél több csésze kávé elfogyasztását követően jelentősen megemelkedik a gyulladást keltő anyagok szintje a vérben.

A kutatók összesen 1528 nőt és 1514 férfit kérdeztek meg táplálkozási szokásaikról. Ezt követően a résztvevőktől vett vérmintákban olyan, valószínűsíthetően szív- és érrendszeri betegségek kialakulásában is szerepet játszó molekulák után kutattak, amelyek akkor jelennek meg, ha valahol a szervezetben gyulladás lép fel.

Az önkéntesek válaszait és a minták eredményeit összevetve a kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy azoknál, akik naponta 200 milliliter kávénál többet fogyasztanak, csaknem valamennyi gyulladást keltő molekula termelődése fokozódott. Nem így a kávét mellőző személyeknél. Ez az összefüggés teljes mértékben függetlenül kimutatható volt más, a szívbetegségek kialakulásában szintén szerepet játszó tényezőktől, például életkortól, nemtől, testsúlytól és dohányzási szokástól.


Linktár


Linkek a kávéról, kávézásról

Kutatók már korábbi vizsgálatok eredményei alapján is kapcsolatot fedeztek fel a kávéfogyasztás és a szívbetegségek kialakulása között. Erre az összefüggésre a jelenlegi eredmények magyarázatul szolgálhatnak, véli Zampelas, aki munkatársaival együtt most a közvetlen hatás megismerésére összpontosít. Kutatásukról az American Journal of Clinical Nutrition című szakfolyóirat számol be.

Cseh Júlia

[origo]



Küldje tovább ismerősének!


Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!



[origo] legfrissebb

Csak gyári memóriákkal fog menni az Xbox
Emelkedéssel nyitottak a New York-i tőzsdék
A nagypapa jobb arc, mint a szerelmes robot
Szirénázva tüntettek a megszorítás ellen a tűzoltók
Varga: A Fiorentina van olyan, mint a Lyon és a Liverpool



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább


hirdetés


A jövő zenéje - Contessa


Ókori kincsek

Fosztogatók az Egyiptomi Múzeum felbecsülhetetlen értékű kincseit lopták és pusztították el.

Szabad-e visszaadni Egyiptomnak az emberi történelem felbecsülhetetlen emlékeit?

Igen, már rég kellett volna
Nem
Csak ha rendeződik a helyzet Egyiptomban

A szavazás állása



Fórum

Na akkor írjon már valaki egy bizonyítékot az evolucióra!
Avar topik
Meddig tart a finnugorizmus uralma?
Érdekességek, elgondolkodtató furcsaságok a múlt nyomaiban
Magyar őstörténet


TIPP


génterápia


agyvérzés


allergia


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!