ok.hu



Tudomány Élet

SztakiSzótár
Keresett kifejezés:











Jelenjen meg
ön is termékével!


A rovat hírei


Merre tartson a NASA?

A rénszarvasnak nem számít, hogy éjszaka van vagy nappal

Fokozódhat az afrikai elefántok orvvadászata

Soha nem látott minőségű filmek egy új kamerával

Kifordult krátert fotóztak a Marson
Gyorskeresés









Fontos tanácsok alkoholfogyasztáshoz
2005. január 27., csütörtök, 10:18|Utolsó módosítás: 2005. január 28., péntek, 13:55

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

Amennyiben jellemző, hogy alkoholfogyasztás közben nem eszünk valamiféle ételt, hajlamossá válhatunk a magas vérnyomásra. A megállapítás az alkalmi fogyasztókra is érvényes.


Forrás: EPA
Ajánlat
Magas vérnyomás: megvan a hiányzó láncszem
Közel a magas vérnyomás génjeihez
Ajánlat
Magyarország még mindig az alkoholfogyasztás élvonalában
A korábbi tapasztalatokkal ellentétben az alkoholbetegség nemcsak a rossz szociális helyzetű, alacsony iskolázottságú rétegeket érinti, hanem a jól kereső értelmiségieket is, csak éppen az utóbbiak jobb minőségű italokat fogyasztanak, amelyeknek az egészségkárosító hatása mérsékeltebb.
Szenvedélymentesít az alkohol-tapasz
Az alkohol megduplázza a végbélrák kockázatát
Az alkohol és a rák
Mellrák: kevés alkohol is árt
Kevés alkohol is árthat a magzatnak
Sokba kerül a mámor
Az alkohol káros hatásai nőknél sokkal hamarabb és sokkal komolyabb formában jelentkeznek, mint a férfiaknál.

A Buffalo Egyetem kutatóinak nemrégiben megjelent tanulmánya nemcsak megerősíti azt a közismert tényt, hogy a gyakori alkoholfogyasztás magas vérnyomást okoz, hanem azt is kimutatja, hogy  ennek a kockázata jóval magasabb akkor, ha az ivás étkezés nélkül történik. Tehát a mennyiségen kívül a fogyasztás módja is meghatározza, mennyire leszünk hajlamosak a szív- és érrendszeri megbetegedésekre.

A vizsgálatban 2609 véletlenszerűen kiválasztott, 35 és 80 év közötti egészséges férfi és nő vérnyomását és alkoholfogyasztási szokásait elemezték. Egy személyes interjú keretében megmérték vérnyomásukat, és megkérdezték tőlük, hogy az elmúlt 30 napban milyen rendszerességgel, mely alkalmakkor (hétközben vagy hétvégén) és milyen mennyiségben fogyasztottak alkoholt, valamint azt is, hogy ez főétkezés vagy könnyebb étkezés mellett, esetleg étkezés nélkül történt-e. Azt is regisztrálták, hogy az elfogyasztott szeszes ital sör, bor vagy tömény ital volt-e.

Ezután a tesztalanyok alkoholfogyasztási múltját vizsgálták meg, ami alapján beosztották őket az absztinens (az elmúlt egy évben 12-nél kevesebbszer ivott szeszes italt), az alkalmi fogyasztó (12-nél többször ivott, de az elmúlt 30 napban nem) és a rendszeres fogyasztó (ivott az elmúlt 30 napban) kategóriákba. A rendszeresen fogyasztókat tovább osztályozták napi, hétvégi, heti szintű, valamint heti rendszerességnél kevesebbszer ivókra.

Ezután szakképzett ápolók többször megmérték a tesztalanyok vérnyomását, amiből átlagot számoltak. Végül azok kapták a magas vérnyomású minősítést, akiknek vérnyomásuk felső értéke (szisztolé) 140, alsó értéke (diasztolé) pedig 90 feletti lett, vagy szedtek valamilyen gyógyszert magas vérnyomásra.

A kapott eredmények alapján megállapították, hogy még az alkalmi alkoholfogyasztás is hajlamosít a magas vérnyomásra, ha az étkezés nélkül történik. Ugyanis azoknak a tesztalanyoknak, akik evés nélkül ittak, nagyobb valószínűséggel volt magas vérnyomásuk, mint nem ivó vagy gyakrabban, de étkezés mellett ivó társaiknak.

Saverio Stranges, a kutatás vezetője szerint a vizsgálat azt a korábbi felfedezést is megerősítette, hogy a káros hatás szempontjából sokkal inkább az egyszerre elfogyasztott mennyiség, mintsem a fogyasztás gyakorisága számít. A fogyasztók neme, illetve az alkohol típusa viszont nem befolyásolta az eredményeket.

Összességében a szakértők azt tanácsolják, hogy azok, akik rendszeresen fogyasztanak szeszes italokat, az ital mellé mindig fogyasszanak valamiféle ételt is, és egyszerre ne nagyobb mennyiséget, hanem inkább csak kisebb adagokat igyanak.

E+B

[origo]



Küldje tovább ismerősének!


Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!



[origo] legfrissebb

Csak gyári memóriákkal fog menni az Xbox
Emelkedéssel nyitottak a New York-i tőzsdék
A nagypapa jobb arc, mint a szerelmes robot
Szirénázva tüntettek a megszorítás ellen a tűzoltók
Varga: A Fiorentina van olyan, mint a Lyon és a Liverpool



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább


hirdetés


A jövő zenéje - Contessa


Olcsó géntesztek

Egyre több cég kínál otthoni mintavételt igénylő genetikai vizsgálatot.

Ön szeretné-e így megtudni, hogy hibás génváltozataink milyen betegségekre hajlamosítanak?

Nem bízom az eredményben
Nem, mert félek a génlopástól
Igen, ez egy érdekes kiegészítő lehetőség

A szavazás állása



Fórum

Na akkor írjon már valaki egy bizonyítékot az evolucióra!
Avar topik
Meddig tart a finnugorizmus uralma?
Érdekességek, elgondolkodtató furcsaságok a múlt nyomaiban
Magyar őstörténet


TIPP


génterápia


agyvérzés


allergia


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!