Ajzószerként hat a feromonos kölni

2005.01.29. 11:36

Felhevíti az idősebb párok szenvedélyét egy vegyszer, amelyet fiatal nők izzadságából vontak ki - derítette ki két amerikai kutatónő. Azok az idősebb nők, aki a feromon 10:13 néven említett anyagot parfümben használták, több szenvedélyt és közeledést tapasztaltak partnereiknél.

Mint arról Joan Friebely és Susan Rako, a Harvard, illetve a Massachussetts egyetem kutatója a New Scientist című tudományos folyóirat legújabb számában beszámolt, a klimaxon túl lévő 44 nővel kísérleteztek: a csoport fele olyan kölnit használt, amelyben az említett anyag volt, a másik felének az illatszerébe pedig nem tettek ilyet, s mindannyian naplót vezettek hat héten át.

A feromonos kölnit használók 41 százaléka számolt be arról, hogy partnere szenvedélyesebbé vált, míg a másik csoportból csupán 14 nő érzékelt ilyen változást. A feromonok a levegőben szálló vegyületek, amelyek a kibocsátó test szexuális vonzerejéről tudósítanak, és amelyeket a szaglás ismer fel. A kísérletben szereplő feromon összetételét felfedezője, Winnifred Cutler biológus egyelőre titokban tartja mindaddig, amíg az intézet, amelynek dolgozik - a női wellness kutatásával foglalkozó, Chester Springsben lévő Athena intézet nem szerzi meg a felfedezés védelmét biztosító szabadalmakat - írta a New Scientist.