ok.hu



Tudomány Élet

SztakiSzótár
Keresett kifejezés:











Jelenjen meg
ön is termékével!


A rovat hírei


Így szállhatunk fel a jövő vonataira - videó

Ügyetlen szuperorganizmus lehetett a mai élőlények közös őse

Sokkoló módszer a nanopórusos anyagok előállítására

Egyelőre a Föld vezeti a bolygók új listáját

A legősibb csillós egysejtűek fosszíliáit fedezték fel
Gyorskeresés









Egy új étrend 76%-kal csökkentheti a szívinfarktus kockázatát
2005. február 24., csütörtök, 11:15|Utolsó módosítás: 2005. február 24., csütörtök, 11:50

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

A British Medical Journal c. orvosi folyóiratban számoltak be arról az újfajta étrendről, amelynek napi fogyasztásával akár 76%-kal csökkenhet a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata.


Forrás: [origo]
Vörösbor, csoki, gyümölcsök, fokhagyma - átlagosan hat és fél évvel hosszabb élet?
Ajánlat
Egészségmegőrző nap Tatán pénteken
A vaj feje fölött eljárt az idő
Szívinfarktus elleni csodatabletta
Komoly siker a szívgyógyászatban: szívinfarktust megelőző hatóanyag
Szívinfarktus kalkulátor az interneten

Az étrend a következő összetevőkből áll: vörösbor, hal, csokoládé, gyümölcsök és zöldségek, mandula, fokhagyma. Mindezt ajánlott naponta fogyasztani, a hal kivételével, amelyet elég négyszer egy héten beletenni az étrendbe.

A kutatók az étrend összeállítása előtt részletesen áttekintették a táplálkozásnak a keringésre gyakorolt hatásaival foglalkozó orvosi szakirodalmat. Megnézték, hogy az étrend egyes összetevői különböző mennyiségben alkalmazva milyen hatással vannak a vérnyomásra, a vér koleszterinszintjére, és mennyivel csökkentik a szívinfarktus kockázatát. (Például egy korábbi tanulmány szerint napi kb. másfél deciliter vörösbor átlagosan 32%-al csökkenti a különféle szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát.) Ezekből az adatokból számolták ki a kutatók, hogy az étrend egyes összetevőinek együttesen milyen hatása lehet, majd amerikai felnőttek bevonásával egy jelenleg is zajló felmérésben megkezdték feltevéseik ellenőrzését.

Látványos eredmények

A számítások szerint a speciális étrend ("Polymeal") eredményei elsősorban férfiaknál lehetnek látványosak: a javaslatoknak megfelelően táplálkozó személyek átlagosan hat és fél évvel hosszabb életre számíthatnak, mint azok, akik megmaradnak a hagyományos étrendnél. Ezen kívül - szintén férfiaknál - kilencre nőtt azoknak az éveknek a száma, amely alatt minimálisra csökkenthető egy halálos kimenetelű szívinfarktus veszélye. Azoknál pedig, akiknél mégis fellép valamilyen szív- és érrendszeri panasz, minden bizonnyal kevesebb évet vesz majd el életükből a betegség. Nők esetében a szívet ellenállóbbá tevő táplálkozásnak hasonlók a hatásai: szintén jelentős mértékben (öt és fél évvel) nő a várható életkor azokkal összehasonlítva, akik továbbra is hagyományosan táplálkoznak.

Forrás: EPA2003-ban hasonló céllal végeztek vizsgálatot, amelyben egy többféle hatóanyag kombinációjából összeállított tabletta hatását vizsgálták. Azt kívánták elérni, hogy napi egy tabletta bevételével is akár 80%-al lehessen csökkenteni a szívinfarktus kockázatát. A mostani tanulmány készítői a korábbi kísérlet alapötletéből kiindulva keresték a tabletta gyógyszermentes alternatíváit.

Az eredmény mindannyiunk számára fontos, hiszen a szerzők szerint a nyugati társadalmakban mindenkit veszélyeztetnek a különféle szív- és érrendszeri megbetegedések. Amennyiben a gyakorlati eredmények is igazolják, az újfajta étrend a kockázat csökkentésének egyik alternatívája lehet, méghozzá gyógyszerek nélkül.  

Illyés András

[origo]



Küldje tovább ismerősének!


Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!



[origo] legfrissebb

Csak gyári memóriákkal fog menni az Xbox
Emelkedéssel nyitottak a New York-i tőzsdék
A nagypapa jobb arc, mint a szerelmes robot
Szirénázva tüntettek a megszorítás ellen a tűzoltók
Varga: A Fiorentina van olyan, mint a Lyon és a Liverpool



Időjárás

Hőmérséklet:
min: 5 , 10 °C
max: 12 , 17 °C

Változékony, hűvös idő
tovább


hirdetés


A jövő zenéje - Contessa


Ókori kincsek

Fosztogatók az Egyiptomi Múzeum felbecsülhetetlen értékű kincseit lopták és pusztították el.

Szabad-e visszaadni Egyiptomnak az emberi történelem felbecsülhetetlen emlékeit?

Igen, már rég kellett volna
Nem
Csak ha rendeződik a helyzet Egyiptomban

A szavazás állása



Fórum

Na akkor írjon már valaki egy bizonyítékot az evolucióra!
Avar topik
Meddig tart a finnugorizmus uralma?
Érdekességek, elgondolkodtató furcsaságok a múlt nyomaiban
Magyar őstörténet


TIPP


génterápia


agyvérzés


allergia


LINKCENTRUM


szex


férfiaknak


nőknek


HETI TOPLISTA


Shakira


Angelina Jolie


Görög Zita


Most keresik a többiek!