Az olajon túl - Zöld Oscar-díjat kapott a BP

Vágólapra másolva!
Az üzleti világ fontos szerepet játszik az idei johannesburgi konferencián, csakúgy, mint tíz éve Rióban. A kormányok meghívták a cégeket, hogy legyenek partnereik a fenntartható fejlődés elemeinek kidolgozásában.
Vágólapra másolva!

Az üzleti világ által elért "eredmények" sokak szerint magukért beszélnek. Emiatt jött létre többek között a Föld Barátai (Friends of The Earth) és a Zöld Oscar-díj.

A legjobb színésznek járó Zöld Oscar-díjat a BP kapta, "Beyond Petroleum" ("Az olajon túl") kampányáért és "oil is old news" (az olaj lejárt dolog) hirdetéséért. Reklámkampányukban azt hirdetik, hogy a megújuló energiaforrások javára csökkentik a kőolajtól való függést; ugyanakkor ezt főként a földgázra való áttéréssel kívánják elérni, aminek felhasználása a kőolajhoz hasonlóan káros a környezetre. Hirdetésükben büszkén újságolják, hogy 200 millió dollárt költenek napenergiára. Ez nagy összegnek látszik, ugyanakkor azt is tudni kell, hogy ez hat évre vonatkozik, és egyetlen olajfinomító vagy vegyi üzem létesítésének költségével egyezik meg. Reklámra valószínűleg legalább ennyit költött a cég, és a hagyományos olajüzletágba dollármilliárdokat ruházott be a közelmúltban.

A legjobb kormánynak járó elismerést az Egyesült Államok vezetése kapta, amiért nagyvállalatok érdekeit képviseli a környezetvédelmi egyezmények vitájakor.