A kisiskolások ezeken az órákon - két állatorvosnő és természetesen egy négylábú jóvoltából - megtanulhatják, hogy mikor szerencsés az ember-állat kapcsolat, és mi az, amit az eb egyáltalában nem kedvel. Az órákon résztvevői a végén külön bizonyítványt kapnak.
Tavaly minden grazi kutyatulajdonosnak kérdőívet küldtek annak kiderítésére, hogy mi okozza az ember és az állat közötti konfliktusokat. A beérkezett válaszok kiértékelését a két fiatal állatorvosnőből álló "Dog Team" végezte el, majd két városi tanácsos állította össze a "tanuljunk kutyául" projektet.
A szerdán indult "próbaüzemelés" színhelye két-két általános iskola volt a Mura folyó bal, illetve jobb partján, ezekben elsősorban hátrányos helyzetű gyermekek beilleszkedésére helyezik a hangsúlyt. Azért ezeket az iskolákat választották, mert a kutyák tudvalevőleg éppen az ilyen gyerekeknek nyújthatnak hasznos segítséget.
A "tanuljunk kutyául" órákon a két állatorvosnő videók segítségével olyan helyzeteket mutatott be a gyerekeknek, amikor a tapasztalatok szerint a kutyák agresszívekké válnak - megijednek, evés közben megzavarják őket, vagy erőszakkal felébresztik őket álmukból.
Egy kitömött kutya segítségével a gyerekek ismereteket szerezhettek a négylábúak "testbeszédéről", hiszen arról világosan leolvasható a négylábú öröme, félelme vagy agresszivitása. És az óra végén minden gyermek - feltéve, hogy akarta - megsimogathatta a jelen lévő "valódi" négylábút.
Nem hiányzik a könyvtárából?