Nemzetközi Űrállomás - visszaállítás eredeti keringési pályára<br/>

Vágólapra másolva!
Az Atlantis űrrepülőgép legénysége szerdára virradóra megkezdte a Nemzetközi Űrállomás visszajuttatását a megfelelő keringési magasságba, illetve folytatta a karbantartási munkálatokat és a szerkezet felkészítését a következő küldetések fogadására.
Vágólapra másolva!

James Halsell parancsnok.Az űrállomás hetente mintegy 2,4 kilométert veszített a magasságából. Az Atlantis parancsnoka, James Halsell (bal oldali kép) a legénység másik tagjával, Scott Horowitz pilótával (alsó kép) együtt hajtotta végre az első pályamódosító műveletsort: 59 perc alatt 27-szer indították be az űrrepülőgép manőverező hajtóműveit, hogy 16 kilométerrel följebb emeljék a géphez rögzített űrállomást. Mielőtt pénteken az asztronauták visszatérnek a Földre, még kétszer megismétlik a műveletet, így végül az eredeti, 386 kilométer magas röppályára állítják be az űreszközt.

Scott Horowitz pilóta.A Föld körül keringő műholdak és űrállomások a légköri súrlódás miatt fokozatosan veszítenek keringési magasságukból. A Nemzetközi Űrállomás pályamagassága mostanra oly mértékben csökkent, hogy nem tudott volna csatlakozni hozzá az új orosz modul, amelyet a tervek szerint júliusban bocsátanak fel az űrbe.

Kedd estére az asztronauták a karbantartási munkálatok felét elvégezték. A NASA reméli, hogy a küldetés befejezéséig teljesen helyreállítják az űrállomás energiaellátását, négy új energiatelepet felszerelve.

(MTI)

Ajánló:

Helyzetjelentés a Spaceflight Now honlapján. Kennedy Space Center. A starttól az űrállomásba való belépésig - a BBC oldalain.

Korábban:

2000. május 23. A hétfőn végrehajtott 6 óra 44 perces űrhajón kívüli munka teljes sikerrel végződött, majd kedden kora hajnalban a legénység három tagja belépett a Nemzetközi Űrállomásra.