Malév: korszerű flotta, modern biztonsági rendszerek

Vágólapra másolva!
Nyílt napot tartott a sajtó számára a Malév. Az előadásokból és a "gyárlátogatásból" kiderült: a légitársaság flottája egyre korszerűbb, a biztonságot pedig a világpiacon is jegyzett szerelők és a legmodernebb technikák garantálják.
Vágólapra másolva!

A Malév első utasszállítói a még légcsavaros Il-18-asok voltak, majd a lökhajtásos TU-134-esek következtek. Ezeket eredetileg katonai gépeknek tervezték, ezért igen jól vezethető, ám nem túl kényelmes gépekként emlékeznek rájuk az idősebb pilóták. Következtek a - szintén a hajózó személyzet szerint - "csodálatos" TU-154-esek, amelyekről ma is csak felsőfokokban beszélnek a pilóták és a műszakiak is. Nagyon megbízható gépek voltak, mivel minden rendszerük triplikált volt, azaz háromszorosan volt biztosítva. A 80-as évek végén megkezdett lecserélésüket három alapvető okra lehet visszavezetni:

- magas üzemanyag-fogyasztás; a három hajtómű összesen 6600 kg kerozint használt fel óránként, szemben pl. a Boeing-737 300-asok 2400 kg-os fogyasztásával (két hajtómű);
- a rendszerváltás időszakában jellemző "oroszellenes" megítélés;
- bonyolult karbantartás.

A jelenlegi flotta gerincét már a Boeing-737-esek képezik. Az első gép (Boeing-737 200) 1988 novemberében érkezett a Malévhoz, ez már nincs használatban. A műszaki szempontból már egy következő generációt képviselő 300-asok 1991-ben érkeztek meg a légitársasághoz. Most zajlik a harmadik generációs (új generációs) gépek beszerzése (600-as, 700-as és 800-as gépek), s 2004 tavaszára a flotta 80%-át ezek alkotják majd (18 új gépről van szó).