Hamburgban muszáj buszjegyet venni, akármivel is utazik az ember. Borsos árat fizethet a turista, ha bliccelni akar. Hamburg egyénként is az a város, ahol nemcsak muszáj, de élvezetes is tömegközlekedni. Kilenc metróvonal szabdalja keresztül-kasul a várost és negyven percnél nem is kell több, hogy eljussunk a Hamburg egyik feléből a másikba. A bérlet egyébként még hajókázásra is használható az Elbán. A metró és HÉV szerű járatok a bangkoki Skytrain-hez hasonlóan, magasépítésű sínpárokon, valójában felüljárón közlekednek. A turista-beszámolók szerint a város ebből a magasságból is nagyon tetszetős, egyesek szerint innen a legszebb.
A hamburgi turisták nagyon szeretik a Fishmarkt nyújtotta piaci élményeket. Az árusok csak úgy mint mindenhol, kiabálva tudatják a vásárlókkal, hogy éppen milyen árujuk van, és milyen olcsó.
A kofák nem restek kóstolót is adni a vásárlóknak csak vegyék és vigyék, ami van. Gyakran a 10 eurós nagy gyümölcsöskosarat, tele válogatott finomságokkal, egyszerűen rásózzák az emberre. A Fishmarkt-on újabban ruhaneműt, virágot és ócskaságokat is lehet vásárolni.
Hamburg egyébként nagyobb, mint Budapest, de kevesebben lakják. A várost a második világháborúban szinte teljesen lebombázták, így tehát kevés az eredeti, épségben megmaradt ház. A város terebélyes, sok a kert, a park. Repülőről úgy néz ki Hamburg, mint egy hatalmas egybefüggő szőlőlugas.
Mostanában a város szakemberei is felülről szemlélik Hamburgot. Szeretnék megtartani a város rendezett külsejét, ezért az egyik szoftverfejlesztő óriáscég megalkotta nekik Hamburg egész területét felölelő digitális modelljét. Ezzel a város és kikötő fejlesztési munkálatokat, területrendezéséi ötleteket tudják majd milliméter pontossággal megvalósítani. Első lépésként 320 000 háztömböt rögzítettek, aztán 170 km2-es központi terület leképezését készítették el olyan pontossággal, hogy még a kis tetőkonstrukciókat és ereszeket is meghatározták. Ezentúl könnyen elvégezhető lesz bármilyen városfejlesztés és tervezés, az ipari, kikötő- és létesítményfejlesztés pedig irányíthatóbbá válik.
Mivel a tervek szerint 2015-ig éves az eddigi ütemnek megfelelően, 9-10 százalékkal tervezik bővíteni a Hamburg kikötői termináljainak kapacitását a meglévő terminálok fejlesztésével, illetve újak létrehozásával, a digitális városmodell nagyban segíti majd a mérnökök munkáját például az Elba medrének mélyítésében. Ez ugyanis következő öt évben a város legjelentősebb beruházása, melyre 750 millió eurós összeget különítettek el.