A hamburgi levegő szabaddá tesz

Vágólapra másolva!
Hamburgban minden megtalálható, amire egy elkötelezett városi embernek szüksége lehet. Szép környezet, rendezett város, tolerancia, szakértelem, szabadság.
Vágólapra másolva!

Hamburgban muszáj buszjegyet venni, akármivel is utazik az ember. Borsos árat fizethet a turista, ha bliccelni akar. Hamburg egyénként is az a város, ahol nemcsak muszáj, de élvezetes is tömegközlekedni. Kilenc metróvonal szabdalja keresztül-kasul a várost és negyven percnél nem is kell több, hogy eljussunk a Hamburg egyik feléből a másikba. A bérlet egyébként még hajókázásra is használható az Elbán. A metró és HÉV szerű járatok a bangkoki Skytrain-hez hasonlóan, magasépítésű sínpárokon, valójában felüljárón közlekednek. A turista-beszámolók szerint a város ebből a magasságból is nagyon tetszetős, egyesek szerint innen a legszebb.

A hamburgi turisták nagyon szeretik a Fishmarkt nyújtotta piaci élményeket. Az árusok csak úgy mint mindenhol, kiabálva tudatják a vásárlókkal, hogy éppen milyen árujuk van, és milyen olcsó.

A kofák nem restek kóstolót is adni a vásárlóknak csak vegyék és vigyék, ami van. Gyakran a 10 eurós nagy gyümölcsöskosarat, tele válogatott finomságokkal, egyszerűen rásózzák az emberre. A Fishmarkt-on újabban ruhaneműt, virágot és ócskaságokat is lehet vásárolni.

Hamburg egyébként nagyobb, mint Budapest, de kevesebben lakják. A várost a második világháborúban szinte teljesen lebombázták, így tehát kevés az eredeti, épségben megmaradt ház. A város terebélyes, sok a kert, a park. Repülőről úgy néz ki Hamburg, mint egy hatalmas egybefüggő szőlőlugas.

Mostanában a város szakemberei is felülről szemlélik Hamburgot. Szeretnék megtartani a város rendezett külsejét, ezért az egyik szoftverfejlesztő óriáscég megalkotta nekik Hamburg egész területét felölelő digitális modelljét. Ezzel a város és kikötő fejlesztési munkálatokat, területrendezéséi ötleteket tudják majd milliméter pontossággal megvalósítani. Első lépésként 320 000 háztömböt rögzítettek, aztán 170 km2-es központi terület leképezését készítették el olyan pontossággal, hogy még a kis tetőkonstrukciókat és ereszeket is meghatározták. Ezentúl könnyen elvégezhető lesz bármilyen városfejlesztés és tervezés, az ipari, kikötő- és létesítményfejlesztés pedig irányíthatóbbá válik.

Mivel a tervek szerint 2015-ig éves az eddigi ütemnek megfelelően, 9-10 százalékkal tervezik bővíteni a Hamburg kikötői termináljainak kapacitását a meglévő terminálok fejlesztésével, illetve újak létrehozásával, a digitális városmodell nagyban segíti majd a mérnökök munkáját például az Elba medrének mélyítésében. Ez ugyanis következő öt évben a város legjelentősebb beruházása, melyre 750 millió eurós összeget különítettek el.