A vasútügyi minisztérium illetékese a kínai hírügynökségnek úgy nyilatkozott, hogy a vasútvonal mentén, a pályatest alatt sok helyütt süllyed és töredezik a fagyott talaj. A vasútvonal mentén található betonépítmények és hidak egy része szintén repedezik, ami beláthatatlan veszélyeket hordoz magában.
A 4,2 milliárd dolláros beruházással elkészült vasútvonal a Tibeti fennsíkon húzódik végig és legmagasabb pontja 5072 méterrel a tenger szintje felett van. A vasútvonalat és építményeit a nagy hőingadozás és a futóhomok mozgása is károsítja. Előbbi következtében az alapul szolgáló fagyott talaj megolvadhat.
Az 1412 kilométer hosszú vasútvonal építésekor a klímakutatók figyelmeztették az építő mérnököket, hogy a folyamatosan emelkedő hőmérséklet kihathat a vasútvonal biztonságára is. Az egyik mérnök szerint ugyanakkor egy szót sem ejtettek az altalaj töredezésének és megsüllyedésének valószínűségéről. A kínai kormány kiemelkedő jelentőségűnek tartja a tibeti vasútvonalat, amely "elősegíti Tibet fejlődését és modernizációját".