Köz- és önveszélyesek az indiai légiutasok

Vágólapra másolva!
A világon Indiában nő leggyorsabb ütemben a légi utasok száma és itt indul a legtöbb új fapados társaság is. A repülés így egyre nagyobb tömegek számára lesz elérhető, de a gyakorlatlan légi utasok komoly biztonsági kockázatokat is jelentenek.
Vágólapra másolva!

Az elmúlt években egyre másra jelentek meg Indiában az Európában ismert fapados légitársaságokhoz hasonló cégek, amelyek olcsó jegyeikkel a korábbinál jóval nagyobb tömegeket tudtam megnyerni maguknak. A Kingfisher vagy az Air Deccan ma már korszerű gépekkel és kiterjedt útvonalhálózattal rendelkezik, utóbbi pedig a legjobb indiai fapadosnak járó díjat is elnyerte az elmúlt évben.

Az egyre nagyobb számban utazó átlag indiaiak - főként azok, akik első ízben ülnek repülőn - ugyanakkor komoly biztonsági kockázatot jelentenek a repülőgépekre, az utasokra és a személyzetre nézve egyaránt. Az elmúlt év legfurcsább esetei között egészen meghökkentő példák is akadnak.

Egy alkalommal azért kellett kényszerleszállást végrehajtania egy repülőnek, mert az egyik utas a pilótafülke ajtaja mellett akart állni a leszállás ideje alatt, hogy minél hamarabb ki tudjon szállni a repülőből. Az utaskísérők többszöri kérése ellenére sem volt hajlandó leülni a helyére, ezért a pilóták a kényszerleszállás mellett döntöttek.

Egy másik alkalommal két utas a repülőgép ajtaját próbálták kinyitni, miközben az még a kifutópályán gurult, de volt olyan utas is, aki azért nyitotta ki a vészkijáratokat, mert nem bírta elviselni a bezártságot.

Egy nemrég napvilágot látott jelentés szerint már a repülőtéren is gyakran találkozik a szabályokat és előírásokat durván áthágó utasokkal a légitársaságok személyzete. A kihágások legfőbb oka a tanulmány szerint a repülőterek rossz infrastrukturális helyzete, a gyakori késések és a járattörlések.