A szolgáltatás elsőként a társaság Dublinból induló járatokon lesz majd elérhető, de a következő hónapokban a cég összes repülőgépén mobilozhatnak majd az utasok. A telefonokat abban a pillanatban lehet majd bekapcsolni, ha a gép elérte a 3 ezer méteres magasságot.
A Ryanair egy svájci mobilcéggel, az OnAir-rel közösen indítja be a szolgáltatást. Michael O'Leary, a Ryanair vezére a Guardiannak elmondta, hogy minden egyes gép felszerelése a megfelelő berendezésekkel 100 ezer fontba került.
O'Leary a rá jellemző stílusban elmondta, hogy minél több telefonhívás kezdeményezésére buzdítják az utasokat, mert "így csökkenthetjük a költségeinket és növelhetjük bevételeinket". Az OnAir vezérigazgatója, Benoit Debains hozzátette, hogy eddig a repülőgép fedélzete volt szinte az egyetlen hely, ahol el voltunk zárva a külvilágtól, mostantól ez a korlát is megszűnik.
Az első járat utasai viszont némileg szkeptikusak voltak az új szolgáltatással kapcsolatban, ráadásul a percdíjak sok esetben többe kerülnek mint maguk a repülőjegyek. O'Leary terveivel ellentétben - vagyis, hogy a legfőbb felhasználók az egyszerű turisták lesznek majd - a többség úgy véli: elsősorban üzletembereknek éri meg a szolgáltatás igénybevétele.