Last minute hotelszobák a Twitterről

Már nem újdonság, hogy a népszerű mikroblog szájton, a Twitteren légitársaságok és szállodák is közzéteszik aktuális ajánlataikat, a hotelek last minute ajánlatait viszont mostanáig nem érhettük el a Twitterről.

A jövőben nem kell kétségbeesetten keresgélni az interneten, ha csütörtökön úgy döntünk, hogy a hétvégére kiruccanunk Bécsbe. Elég lesz ha követjük az Inogo.com Twitter-csatornáját, s máris láthatjuk a kiválasztott városban a következő 48 órában elérhető és akciós szállodai szobákat. Ha nem akarunk böngészni, kérhetünk RSS értesítést is, amit abban a pillanatban kapunk meg, ahogy egy ajánlat megjelenik a szájton, ráadásul így nem is kell belépnünk a Twitterre. A szolgáltatás legnagyobb előnye, hogy teljesen élő idejű, azaz, ha megjelenik egy szálloda ajánlata, garantált, hogy a szoba abban a pillanatban ténylegesen rendelkezésünkre áll, míg sok más online lehetőségről ez ugye nem mondható el.

Forrás: [origo]

Az új szolgáltatás tökéletesen illeszkedik abba a folyamatba, hogy egyre több idegenforgalmi szolgáltató cég használja ki a Twittert. A mikroblog oldalon bármely felhasználó rövid üzeneteket jeleníthet meg legfeljebb 140 karakteres hosszúságban. A szájtot több légitársaság és szállodalánc is használja már: utóbbiak közül az első hátizsákos-láncként, a Travelodge jelent meg az oldalon, a híresebbek közül pedig a Mariott is rendszeresen közli aktuális árait.

Az Inogo csatornáján egyelőre csak 45 szálloda ajánlatai láthatók, így egyelőre nem lehet igazán összehasonlítani a műfaj egyik legnagyobbjával, a Laterooms-szal, de Bretton Putter, az Inogo alapítója szerint egyre több szálloda ismeri majd fel a Twitterben rejlő lehetőségeket. A cég tervei szerint 1010 szeptemberére több ezer hotel és szálláshely ajánlatai közül válogathatnak majd a Twitterezők - írja a The Guardian.

Forrás: Getty Images

A nagyobb szolgáltatók közül érdemes a Lastminute.com csatornáját, vagy például a Lonely Planet oldalát böngészni, ha épp utazás előtt állunk és információkra van szükségünk. A nemzeti turisztikai hivatalok közül a Visit Britain az egyik legaktívabb, közel 2 ezren követik a híreiket.

Észak-Amerikában szinte minden nagyváros, de még a kisebbek "tourinform" irodája is képviselteti magát a Twitteren, csakúgy, mint az egyes államok központi és régiós turisztikai hivatalai.

A légitársaságok közül több-kevesebb sikerrel próbálkozik a Virgin Atlantic és a Fly Virgin is. A legaktívabb talán az easyJet, akiknek weboldalán még egy telefonszámot is nehéz találni, ha valaki éppen érdeklődne vagy reklamálna, a Twitteren mindezt megteheti.

KAPCSOLÓDÓ CIKK