Így hajóznak a királyok - uralkodói jachtok Dubajtól Norvégiáig

Vágólapra másolva!
Mielőtt a megajachtok vásárlása és építtetése orosz milliárdosok és amerikai internetguruk szinte kizárólagos előjogává vált, a méregdrága luxushajókat egyedül a királyi családok engedhették meg maguknak. Az uralkodói családok ezt a szokást máig megtartották, és a világ legnagyobb magánhajói közül néhány még mindig az ő tulajdonukban van.
Vágólapra másolva!

Britannia

Az elegáns és minden luxussal felszerelt királyi jachtok közül talán a legismertebb az 1953-ban II. Erzsébet királynő számára épített HMY Britannia. A hatalmas és pazar hajót ma a skóciai Edinburgh-ben tekintheti meg a nagyközönség. Aktív működése során 44 év alatt több mint 1,6 millió kilométert hajózott a világtengereken, és 968 alkalommal látott vendégül királyi családokat, politikusokat és hírességeket fedélzetén.

Ez az egyetlen palota, ahol igazán jól tudom magam érezni - mondta egyszer a hajóról II. Erzsébet. A járművet teljes egészében a királynő személyes igényei szerint alakították ki. A hatalmas étkezőben a világ minden tájáról származó szuveníreket és ajándéktárgyakat állítottak ki. A fedélzeten természetesen van napozóterasz, amelyhez a bútorokat személyesen a királynő választotta ki, és helyett kapott a hajóban egy garázs is, ahol a királyi Royce-Rolls-t tárolják.

Forrás: AFP
A Britannia

A Britannia fedélzetén olyan hírességek fordultak meg, mint Sir Winston Churchill, Borisz Jelcin, Radzsiv Gandhi vagy Nelson Mandela. A közelgő királyi esküvő után az ifjú pár biztosan nem a Britannia fedélzetén utazik majd a nászútra. A Britannia korábban négy királyi frigy után indult nászútra, többek közt Diana hercegnő és Charles herceg is ezzel a hajóval ment egy 16 napos nászútra a Földközi-tengerre.

Dubaj

A királyi megajachtok közül egyértelműen Mohammed bin Rasid al-Maktum, Dubaj sejkje viszi a pálmát. A 300 millió dollárba kerülő álomhajót a sejk egyszerűen csak Dubainak nevezte el.

A hajó közel 160 méteres hosszával jelenleg a világ második legnagyobb magánhajója, egyedül Roman Abramovics orosz milliárdos Eclipse nevű hajója előzi meg. A hajó extrái közé tartozik három felvonó, spa, squash-terem, egy mozi és természetesen helikopterleszálló is. A hajó alapfelszereltségéhez tartoznak az arannyal és drágakövekkel díszített vendégkabinok és a fő hálószoba, amit márvánnyal raktak ki.

Forrás: AFP
A Dubai, a világ második legnagyobb jachtja

Standart

Nem Abramovics és a többi orosz oligarcha volt az első, akik luxushajó vásárlására adták fejüket Oroszországban. A cári család Standart névre hallgató jachtja III. Sándor cár elképzelései alapján épült a 19. és a 20. század fordulóján, és ez volt a kor legnagyobb magánhajója.

A fedélzeten mahagóniberakással díszített szobák, szalonok sorakoztak kristálycsillárokkal és bársonydrapériákkal. A cár privát dolgozószobáját sötét bőrfotelek és elegáns bútordarabok díszítették. A hajón a cári család számára külön kápolnát is létesítettek.

A fenséges hajó dicstelen véget ért: az 1917-es forradalom után aknaszedőhajóként szolgált a szovjet hadseregben, és végül 1963-ban Tallinnban darabolták fel.

M/Y Grace

A legendás hajó jelenleg a Galápagos-szigetek környékén teljesít szolgálatot, és a turisták kényelméért fedélzeti jakuzzival, búvárfelszereléssel és tengeri kajakokkal is felszerelték. A hajó múltja ma már csak nevében maradt meg, hiszen a jármű egykor Rainier monacói herceg és a felesége, Grace Kelly tulajdonában volt. A hajót a pár a görög milliárdos Onassis családtól kapta ajándékba. A hajó leghíresebb útja az volt, amikor az Egyesült Államokból Monacóba szállította Grace Kelly-t az esküvőre.

K/S Norge

Forrás: AFP
A Norge

Ez az egyik utolsó aktív királyi jacht Európában, tulajdonosa a norvég király, V. Herald. A hajót 1937-ben építette a Camper and Nicholson nevű cég, amely a világon elsőként gyártott szabadidős céllal épült luxushajókat.

A hajó első tulajdonosa Sir Thomas Sopwith, a brit repülés egyik úttörője volt. A jármű később, a második világháború idején a brit haditengerészethez került, és mint konvojkísérő hajó működött.

A hajót 1947-ben ajándékként kapta a norvég királyi család, és ekkor kapta a Norge nevet is. A hajó a mai napig a királyi család utazásait szolgálja.