Vágólapra másolva!
A rövidebb járatokon ezentúl fizetni kell a kajáért, így lezárult a több éve tartó átalakulás folyamata.
Vágólapra másolva!

Mától vége egy korszaknak: a British Airways ezentúl nem ad ingyen ételt és italt a turista osztályon utazó utasainak a társaság rövidebb útvonalain. A cég szeptemberben jelentette be, hogy január 11-től szinte minden öt órás menetidő alatti járaton megszűnik az ingyenesség, amely London Heathrowról és Gatwickről indul vagy oda repül.

Képünk illusztráció Forrás: Flickr/Mark Harkin

A jövőben az ételeket és italokat a Marks & Spencer fogja szállítani. A rágcsálnivalók és csokoládék 1 fontba kerülnek, a mozarellás és paradicsomos focacciáért pedig 4,95-öt kell fizetni. Egy tea vagy kávé ára 2,30 font, egy gin-tonic 6 font, a sör pedig 4 fontba kerül mostantól. Készpénzzel nem lehet fizetni, csak kártyával, de az utasok használhatják törzsutaspontjaikat is, ebben az esetben 1 pont 0,8 pennyt ér.

mondta a Telegraph Travel fogyasztói ügyekkel foglalkozó szerkesztője. Az utas szempontjából most már csak az számít, melyik hogy légitársaság kínálja a legolcsóbb jegyet egy adott célpontra.

Évek óta tartó átalakulás

A brit légitársaság átfazonírozása 2009-ben kezdődött, amikor megszüntette az ingyen ételt néhány rövidebb járatán, hosszú távú járatain pedig csak egy kis csésze vizet adott a palack helyett. Ezzel egy időben az alkoholkínálatot is szűkítette.

2013-ban a British Airways bevezette a „minden felesleget mellőző" (no-frills) jegyosztályt,

ami a gyakorlatban azt jelentette, hogy az utasoknak többet kellett fizetniük a csomagfeladásért és az ülőhelyválasztásért. Tavaly pedig elindította első járatát a fapadosok által használt londoni repülőtérről, Stanstedről.