A grúz szerzetesek valószínűleg a 7. században építették ezt a kicsi templomot a negyven méter magas mészkőtorony tetejére. Az oszloposok, más néven sztiliták hagyományát követték ezzel, azokét a keresztény remetékét, akik Oszlopos Simeon nyomdokaiban járva életük nagy részét egy oszlop tetején töltötték. Miután az Oszmán Birodalom a 15. században lerohanta Grúziát, az oszlopos életforma kiment a divatból.
A Nyugat-Grúziában emelkedő Katskhi-sziklán épült templom évszázadokon át lakatlanul állt.
1944-ben jártak rajta ismét emberek,
amikor egy csapat hegymászó meghódította a sziklát, felfedezte a romokat és megtalálta egy régi oszlopos remete csontjait.
1993-ban egy ortodox szerzetes, Maxime Kavtaradze úgy döntött, hogy feleleveníti az oszlopos hagyományt, és felköltözött a negyven méter magas szikla tetejére. A most 62 éves szerzetes nem mindennapi életet tudhat maga mögött,
fiatalon ivott, drogozott, sőt börtönben is ült.
Ott jött rá az egykori darukezelő, hogy változtatnia kell az életén. Most már több mint húsz éve él a szikla tetején, amelyen 2005 és 2009 között önkéntesen újjáépítették az egykori templomot, és egy kis kunyhót is felhúztak a szerzetes számára.
Az első két évben azonban teljesen nomád körülmények között élt odafönn, egy régi hűtőszekrényben húzta meg magát, ha az időjárás viharossá vált. Hogy a hűtő hogy került a szikla tetejére, nem tudni.
Kavtaradze tökéletes remeteéletet folytathat a tízszer tizenöt méter széles sziklaoszlopon.
Az ételt és a vizet a falu, Katskhi lakói kötélen juttatják fel hozzá,
ő maga pedig hetente kétszer mászik le a szikla tövébe, hogy ott más szerzetesekkel együtt imádkozzon. A le- és feljutás a meredek létrán húsz percet vesz igénybe, de nem a nyaktörő mutatvány miatt látogatják kevesen a szerzetest.
Nők számára a szikla abszolút tabu, démoni vonzerejükkel esetleg kísértésbe ejtenék a szentéletű szerzetest, de a férfiak közül sem juthat fel akárki. 2013-ban a CNN egyik fotográfusa, Amos Chapple úgy készíthetett fotósorozatot a modern grúz oszlopos szerzetesről, hogy
beavatásképpen négy napig imádkoznia kellett
a szikla lábánál, és csak ezután kapott engedélyt Kavtaradzétól a felmászásra.