Járat indulhat Algériába

2014.02.24. 14:10

Szinte biztosra vehető, hogy az Air Algérie, Algéria nemzeti légitársasága járatot indít Budapestre. Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára az algériai közlekedési miniszterrel folytatott tárgyalásai után az Origónak azt mondta, Amar Ghoul azzal az ígérettel állt fel az asztaltől, hogy „haladéktalanul megtesz mindent” a járat beindítása érdekében. „Nagyon megbízható partnerekre leltünk, eddig minden hasonló ígéret maradéktalanul teljesült” – mondta az államtitkár.

A részleteken még dolgoznak, egyelőre az sem biztos, hogy külön közvetlen légi összeköttetés épül ki, egy verzió szerint ugyanis csak az Air Algérie egyik európai járata tenne egy menetrendszerinti kitérőt a magyar fővárosba. A légitársaság jelenleg mindössze tíz európai úti célra repül, Kelet-Európa nincs is a térképén, Budapesthez legközelebbi célpontja Frankfurt és Róma.

A nyolcvanas években Algériában 5 ezer fős magyar kolónia élt, és erre alapozva a Malévnak egy időben heti hat járata is volt az Észak-afrikai országba. Jelenleg azonban a két ország közötti kereskedelmi forgalom értéke mindössze évi 200 millió dollár, azaz nincs a korábbihoz fogható aktív kapcsolat.

Szijjártó Péter azt mondta, a magyar fél egyelőre nem tervezi, hogy kijelöljön egy légitársaságot az algériai járatindításra, mivel a Malév már értelemszerűen nincs benne a pakliban, a Wizz Air pedig nem érdeklődött a lehetőség iránt. A Wizz Air a Malév kiesése után számos olyan járatot indított már be, amelyhez az országok közötti egyezmények alapján a kormányok kijelölése volt szükséges, Észak-Afrikában azonban leginkább csak Tunéziában vannak hasonló tervei.

Az államtitkár már tavaly nyár eleji tunéziai látogatásakor is úgy nyilatkozott, hogy beindulhatnak a Wizz Air járatok, és most is megerősítette, hogy a társaság továbbra is vizsgálja a lehetőséget. A cég azonban hivatalosan soha nem kommentál útvonallal kapcsolatos találgatásokat, és ezúttal sem nyilatkozott. A Wizz Air Enfida, Monastir és Djerba között mérlegeli a lehetőségeit, és ha üzletileg megalapozottnak tartja a járatindítást, akkor a magyar kormány a szükséges kijelölést megteszi. Eközben arról is szó van, hogy a tunéziai légitársaság is beindítaná budapesti menetrendszerinti járatát.