Oxigénmaszk kellett a pilótáknak a budapesti gépen

Air France Airbus A319
Vágólapra másolva!
Eleinte nagyobb tűzre gyanakodtak a hétfőn visszafordult Air France-gépen.
Vágólapra másolva!

Komolyabb problémától tartottak a pilóták azon az Air France-gépen, amely hétfő reggel nem sokkal a felszállás után kénytelen volt visszafordulni Budapestre – derül ki az Aviation Herald beszámolójából. A Párizsba tartó Airbus A319-100-as repülő Tata környékén járt, és már 23 ezer láb (7010 méter) magasságba emelkedett, amikor a pilóták füstöt észleltek.

Oxigénmaszkot vettek fel, vészhelyzetet jelentettek (Mayday), és azonnali visszafordulást kértek Ferihegyre.

Képünk illusztráció Forrás: Flickr/Aero Icarus

A pilóták először azt közölték, hogy feltételezésük szerint tűz ütött ki a fedélzeten, később viszont azt jelentették, hogy a pilótafülkében van füst.

A felszállás után 23 perccel a gép rendben leszállt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 13R futópályáján.

A személyzet azt jelentette, hogy el tudják hagyni a futópályát, a légiutas-kísérők pedig azt közölték, hogy nincs tűz a fedélzeten.

Az Air France gépének útvonala Forrás: Flightradar24.com

Egy monitor volt az oka

Az Aviation Herald információi megegyeznek az Airportal.hu repülési szakportál hétfői értesülésével, miszerint a füstöt és az égett szagot a pilótafülke egyik meghibásodott monitorja okozta. A repülő négy és fél órás késéssel érkezett Párizsba.