Nem szállította el a feladott csomagokat a Wizz Air

2015.08.26. 20:34

Kevés üzemanyagot tankolt a társaság, és egyelőre nincs is lehetőség a poggyász hazaszállítására.

Ötven magyar búvár maradt hoppon a hosszú hétvégén, akik az egyiptomi Hurghadából érkeztek Budapestre a Wizz Air járatával – számolt be az Index. Hiába fizettek ugyanis a súlytöbbletért, a feladott felszerelésüket a légitársaság nem szállította el, mivel nem volt megfelelően feltankolva a gép. A Wizz Air arra hivatkozott, hogy aznap számos repülőgép változtatás történt a hálózatán, így a járatot teljesítő repülőgépre a szokásosnál alacsonyabb poggyász-súlyhatár vonatkozott.

Vontatott ügyintézés

Miután az utasok hiába várták a poggyászukat az érkezés után, a repülőtéri személyzet tanácsára felhívták a Wizz Airt, ám az ügyintéző nem tudott segíteni. Azt javasolta, hogy hívják fel a hurghadai repülőteret. Miután ezt az egyik utas megtette, kiderült, hogy valóban ott vannak a csomagok. Mivel azonban más nem szállítja azokat el, a Wizz Air következő járatáig, azaz augusztus 29-ig kell várniuk az értékes eszközökre.

Nem fért fel minden csomagForrás: Wizz Air

Lehetséges azonban, hogy a pórul járt utasok ekkor sem juthatnak hozzá a csomagjukhoz, mert ilyenkor a hazafelé tartó járatok telítettek. A Fapadosinfo blog közzétette az egyik érintett utas beszámolóját, amelyből kiderül, hogy a szombati érkezés óta a Wizz Air ügyfélszolgálata semmilyen érdemi információval nem szolgált a poggyászok sorsát illetően, a felelősséget pedig igyekezett áthárítani a hurghadai repülőtérre.

Bizalmas részletek

Az esettel kapcsolatban az Origo több kérdést is feltett a Wizz Airnek. Megkérdeztük például, hogyan lehetséges, hogy egy járatra túl sok poggyászt vesz fel a társaság, illetve miért nem gondoskodik az el nem vitt poggyászok azonnali hazaszállításáról. Az iránt is érdeklődtünk, hogy fizet-e valamilyen kártérítést a pórul járt utasoknak.

Kérdéseinkre az alábbi választ kaptuk: "Mindent megteszünk annak érdekében, hogy minden utas poggyászát el tudjuk szállítani, de néha akár az utolsó pillanatban is alkalmazkodnunk kell a változásokhoz. A Wizz Air több kísérletet is tett, hogy más járatokat találjon a csomagok szállításához, ezek azonban eredménytelenek maradtak. Az utasainkkal való egyeztetés részleteit bizalmasnak tekintjük."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK