Egy méhecske kényszerítette a földre a Wizz Air gépét

2015.09.02. 10:43

Meghibásodott az egyik sebességmérő, ezért kellett visszafordulni Londonba.

Egy méhecske volt az a rovar, amely miatt a Wizz Air egyik gépe a napokban kénytelen volt visszafordulni a londoni repülőtérre – közölte az Origóval a diszkont légitársaság. Mint arról kedden Az Aviation Herald értesülése alapján beszámoltunk, a sebességmérésre használt Pitot-cső eldugulása miatt a pilóták megszakították az emelkedést.

Beszorult a méh a csőbe

"A Wizz Air augusztus 22-i W6 1610 számú London-Luton-Gdansk járata röviddel felszállás után visszatért a London-Luton repülőtérre a kettőből az egyik sebességmérő meghibásodása miatt. Az Airbus A320 típusú repülőgépet technikai átvizsgálásnak vetették alá, amely megállapította, hogy a hibás jelzést egy, a Pitot-csőbe szorult méh okozta" – közölte lapunknak írt válaszában a Wizz Air.

Képünk illusztrációForrás: Flickr/Paul Lucas

Miután megszüntették a problémát, és elvégezték a szükséges ellenőrzéseket, a repülőgép újra üzembe állhatott, és helyi idő szerint 2.35 perckor a megszokott módon landolt Gdanskban. „A Wizz Air őszinte sajnálatát fejezte ki az érintett utasoknak az esetleges kellemetlenségért, de utasaink, a legénység és a repülőgép biztonsága elsődleges fontosságú számunkra" – áll a cég közleményében.

Tragédia is történt már emiatt

A Pitot-cső egy nyomásérzékelő műszer, amely áramlások sebességének mérésére alkalmazható. A gyakorlatban többnyire a repülőgépek sebességének mérésére használják, ha azonban valami belekerül, a sebességre vonatkozó információ megbízhatatlanná válik. Korábban tragédia is történt már emiatt, és méhek is okoztak már galibát.

Megjöttek a csomagok Hurghadából

Megkérdeztük a Wizz Airt arról is, mi lett azokkal a poggyászokkal, amelyeket a társaság augusztus 22-én az egyiptomi üdülőhelyen, Hurghadában hagyott (az utasok kálváriájáról itt írtunk). „Minden csomag megérkezett a Hurghada-Budapest járattal, amely augusztus 29-én 23:55-kor landolt. A csomagokat disztribúció céljából érkezés után azonnal átadták a földi kiszolgáló partnernek" – áll a Wizz Air válaszában.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK