Hihetetlen, miből lesz a jövő kerozinja

Boeing 787 Dreamliner gif
Vágólapra másolva!
A közlekedés leginkább környezetszennyező formája a repülés. Egy liter üzemanyag a légi forgalomban háromszor akkora üvegházhatást vált ki, mintha a felszínen égetnék el. A légitársaságok egyre nagyobb nyomás alatt állnak: nő a kereslet a szolgáltatásuk iránt, ugyanakkor csökkenteniük kell a károsanyag-kibocsátást. 
Vágólapra másolva!

Az utóbbi években indultak már olyan próbajáratok, amelyek kerozin, valamint használt sütőolajból, repcéből, sárgarepcéből, abesszin mustárból és állati zsiradékokból készült bioüzemanyag keverékével tették meg az utat. A Boeing most azon dolgozik, hogy

fatörmelék, fűrészpor, faforgács

legyen az alapja a repülőgépek fenntartható bioüzemanyagának.

A projektben a British Columbia egyetem(UBC), a holland bioüzemanyag-forgalmazó SkyNRG, valamint az Air Canada, a WestJet és a Bombardier vesz részt. Ha a kísérletek sikerrel járnak, néhány év múlva már nem kerozinnal, hanem új, környezetbarát üzemanyaggal repülhetnek az utasszállítógépek.

Képünk illusztráció Forrás: Flickr/BriYYZ

„A bioüzemanyag fontos szerepet játszhat a repülőgépek károsanyag-kibocsátásának csökkentésében” – nyilatkozta Julie Felgar, a Boeing környezetvédelmi stratégiájáért felelős ügyvezető igazgatója.

A projektet a kanadai bioökonómiai konferencián jelentették be Vancouverben. A helyszín nem véletlen, hiszen Kanadának hatalmas erdőterületei vannak, és már hosszú évek óta kísérletezik fahulladék alapú energiaforrások előállításával.