Nem engedték fel, mert lemaradt a Szabóné a foglalásról

Wizz Air Airbus A320
Képünk illusztráció
Vágólapra másolva!
Az utas korábban már utazott a rövidebb nevével, de most nem szállhatott fel a Wizz Air barcelonai járatára. 
Vágólapra másolva!

November óta készült Spanyolországban élő lányához, szabadságot vett ki, az utolsó pillanatban mégsem tudott oda elrepülni egyik olvasónk, akit egy apró hiba miatt nem engedtek felszállni a Wizz Air járatára. Az ügyintéző arra való hivatkozással utasította el február 17-én a beszállást a barcelonai járatra, hogy az utas beszállókártyáján a Szabados Katalin név szerepelt, míg a személyi igazolványában a Szabóné Szabados Katalin.

Ragaszkodtak a szabályokhoz

Betű szerint igaza volt az ügyintézőnek, aki egyébként nem a Wizz Air alkalmazottja, hiszen a beszállítást egy másik cég, a Budport végzi a légitársaság megbízásából. A Wizz Air üzletszabályzatában ugyanis ez áll (6.1.8. pont):

Amennyiben erre a foglaláskor vagy a foglalástól számított két órán belül a Telefonos Ügyfélszolgálat segítségével nem kerül sor, az Utas nevének kijavítása csak névváltoztatási díj fizetése ellenében történhet, melynek összegéről Telefonos Ügyfélszolgálatunknál vagy a Honlapon tájékozódhat."

Képünk illusztráció Forrás: Wizz Air,Arpad Foldhazi

Olvasónk hiába mutatta meg a társadalombiztosítási kártyáját és az adókártyáját is, amelyek Szabados Katalin névre voltak kiállítva, és a születési dátum egyezett a személyiben szereplővel, az ügyintéző nem fogadta el azokat, mert nem fényképesek. Panaszosunk arra is hiába hivatkozott, hogy

korábban utazott már Szabados Katalin néven, és nem volt problémája ebből.

A teljes név kiírása alól az sem ad felmentést, hogy a foglaláskor csak két rubrika áll rendelkezésre: ilyenkor egy rubrikába több nevet kell beírni, ahogy az az úti okmányban szerepel.

Méregdrága a módosítás

Olvasónk kész lett volna a helyszínen módosítani a nevet, erre azonban legkésőbb a csak a járat indulása előtt három órával lett volna lehetőség. A névváltoztatás díja ráadásul igen magas: az interneten keresztül járatonként és utasonként 13 950 forint, míg telefonon keresztül 18 600 forint.

A Wizz Air telefonos ügyfélszolgálat hívásdíja egyébként is borsos: 250 forint percenként.

Forrás: Wizz Air

Ilyen esetben a helyszínen már csak arra van lehetőség, hogy az utas elmegy a terminálban lévő Wizz Air-irodába, ahol a járat indulását követő 30 percen belül átírják a jegyét egy másik járatra 21 700 forintért, és módosítják a neveket rajta irányonként 18 600 forintért. Ez így összesen 58 900 forint, és könnyen elképzelhető, hogy jobban jár egy új jegy megvásárlásával.

Online panaszbejelentés

Megkérdeztük az esettel kapcsolatban a Wizz Airt, valamint azt is, hogyan kíván javítani a földi kiszolgálás és az ügyfélszolgálat minőségén, rugalmasságán, illetve tervezi-e ingyenessé tenni a telefonos ügyfélszolgálatot, vagy mérsékelni az árát. Ezt válaszolták:

„A Wizz Air minden ügyfélkérdést és észrevételt egyedileg kezel, előírásainknak megfelelően. Az ügyfeleket arra biztatjuk, hogy a wizzair.com oldalon található online bejelentőn keresztül jelentsék be panaszaikat, amelyeket a lehető legrövidebb időn belül kivizsgálunk. Értékeljük a visszajelzéseket és

miközben továbbra is a lehető legjobb árakon kínáljunk utazási lehetőséget hálózatunkban, és biztosítsuk utasaink, személyzetünk és repülőgépeink biztonságát."

2013-tól könnyűszerkezetes épületekben végzik a fapados járatok beszállítását Budapesten Forrás: Budapest Airport

Az IATA írja elő

Megkerestük a beszállítást végző Budportot is. A konkrét esetről ők sem kívántak nyilatkozni, ám az általános eljárásrendről az alábbi tájékoztatást adták.

"Az utazás során használni kívánt úti okmányban szereplő névnek minden esetben meg kell egyeznie a repülőjegy-foglalásban, illetve az azt követően kiállított beszállókártyán szereplő névvel. Ez nem légitársasági szabályozás, hanem a IATA (International Air Transport Association) által előírt szabály, amit a légiközlekedésben részt vevő valamennyi szervezetnek be kell tartania.

A BUDPORT kiemelten kezeli az utasoktól beérkező észrevételeket, javaslatokat és ezekről folyamatosan konzultál az érintett légitársaságokkal. Az általunk képviselt járatok biztonságos és pontos kiszolgálása mellett nagy hangsúlyt fektetünk a repülőtéri utasélmény maximalizálására és az utaskiszolgálás színvonalának fejlesztésére."

Szavazzon!

Ön szerint lehetett volna rugalmasabb az ügyintéző?