Életre kelhet a Concorde megfizethető kistesója

Boom
A repülő látványterve
Vágólapra másolva!
Felére rövidülne a hosszú repülési idő az óceánok felett.
Vágólapra másolva!

Már az év végére elkészülhet a prototípusa annak a szuperszonikus repülőgépnek, amelyet a Virgin-csoport és a Boom Technologies együttműködésében fejlesztenek. Sir Richard Branson, a többek között űrutazásokat is tervező Virgin tulajdonosa egy 10 gép vásárlására vonatkozó opciós szerződést írt alá a Boom vezérigazgatójával, a 35 éves Blake Scholl-lal, ezenfelül a kutatásban és a gyártásban is segítséget nyújt partnerének.

Olcsón és gyorsan

Scholl szerint az alapötlet az volt, hogy olyan utasszállítót gyártsanak, amely minden eddiginél gyorsabban szállítja az utasokat, de

ugyanolyan árért, mint amennyibe most kerül egy jegy más légitársaságok businessosztályán.

Ehhez alumínium helyett szénszálas kompozitanyagból építik majd meg a repülőt, amely így jóval könnyebb lesz.

A repülő látványterve Forrás: Boom Technology

A Boom nem csupán ebben különbözne a legendás elődjétől, a Concorde-tól, amelynek feltámasztásával egyébként mások próbálkoznak. Először is, az új gép sokkal kisebb lenne, csak 40 utast szállítana, míg a Concorde százat. A Boom is 60 ezer láb (18 288 méter) magasságban repülne, ahonnan egyébként már látszik a Föld görbülete, de valamivel gyorsabb lenne annál: Mach 2,04, azaz a 2179 km/óra helyett Mach 2,2-vel, azaz 2335 km/órával haladna.

Jó üzlet lenne

Ami a lényeg, hogy Concorde 20 ezer dolláros jegyeivel szemben mindössze 5 ezer dollárért kínálná a London–New York távot oda-vissza. Ez megfelel a mostani hagyományos járatok businessosztályán megvehető helyeknek, de feleannyi ideig, mindössze 3 és fél óráig tartana a repülés - írja a Daily Mail.

San Franciscóból Tokióba közel 5 óra alatt lehetne elrepülni oda-vissza 6500 dollárért,

míg Los Angelesből Sydneybe a mostani 15 óra helyett 6 óra alatt 7000 dollárért.

A repülő makettje a londoni Heathrow repülőtéren Forrás: Boom Technology

A Concorde sorsát épp az pecsételte meg, hogy a 2000-es párizsi baleset után, amely 113 emberéletet követelt, üzletileg már nem tudott talpra állni: 2003. október 24-én kivonták a forgalomból.

Ennek ellenére nem csak a Virgin és a Boom lát fantáziát a szuperszonikus repülésben.

Az Airbus például olyan gépet szabadalmaztatott az Egyesült Államokban, amely deltaszárnyak és behúzható hajtóművek segítségével a hangsebesség 4,5-szeresére lenne képes (erről bővebben itt írtunk).

Az Airbus szuperszonikus gépének fantáziaképe (Kattintson a képre további információkért!) Forrás: Youtube/PatentYogi