Nézze meg egy észak-koreai repülő business osztályát

Air Koryo
Vágólapra másolva!
Ritka videó a világ legrosszabbnak tartott légitársaságáról.
Vágólapra másolva!

Az Észak-Koreáról készített képek és filmek mindig nagy érdeklődést váltanak ki az olvasókból. A világ egyik legelzártabb országából eleve viszonylag ritkán kerülnek ki felvételek. Ha mégis, akkor azok többnyire cenzúrázottak, de még így is érdekes bepillantani egy abszurd diktatúra mindennapjaiba.

Tényleg olyan rossz?

Most az észak-koreai légitársaság egyik repülőgépéről került fel a világhálóra egy ritka videó. Készítője Sam Chui, egy repülési blogger, aki Pekingből repült Phenjanba, hogy Vonszanban részt vegyen Észak-Korea első légi bemutatóján.

Az újságíró az Air Koryo Tu-204-100-as repülőgépének businessosztályán tette meg a másfél órás utat,

és a fényképezési tilalom ellenére részletesen dokumentálta a repülést.

Az Air Koryo Tu-204-es gépe a pekingi repülőtéren (képünk illusztráció) Forrás: Flickr/Clay Gilliland

A videó nemcsak azért érdekes, mert bemutatja, mit szolgálnak fel egy nélkülöző ország légitársaságának VIP-várójában és businessosztályán, de azért is, mert az Air Koryo az egyetlen légitársaság a világon, amelyet a Skytrax minősítő cég mindössze egy csillagra értékelt.

A koreai cég szinte minden kategóriában rosszul szerepelt,

egyedül a személyzet megjelenése és hozzáállása érdemelt három csillagot az ötből.

A társaságot 1950-ben alapította Észak-Korea a szovjetekkel közösen, hogy légi kapcsolatot teremtsenek Phenjan és Moszkva között. Az Európai Unió 2006 márciusában biztonsági okokból megtiltotta, hogy az Air Koryo a területére repüljön, amit 2010 márciusában feloldott, de csak a TU-204-es gépeire.

A blogger értékelése messze nem volt olyan negatív, mint a Skytraxé. A becsekkolás gördülékenyen ment. Érdekesség, hogy az észak-korai légitársaság ugyanazt a VIP-várót kínálja businessosztályon utazó utasainak Pekingben, mint a dél-koreai Korean Air.

Kényelem és furcsaságok

A businessosztályon három sor van kétszer két üléssel, amelyek a beszámoló szerint nagyon kényelmesek. A lábtér az újságíró szerint nagyobb, mint a legtöbb európai és amerikai rövid távú járaton. Az utasok asztalterítőt kaptak, a rövid repülőút ellenére pedig több fogást is felszolgáltak.

Érdekesség, hogy a sört üvegből töltötték az utasoknak.

Szórakoztatásként az észak-koreai hadsereg zenekarának előadását nézhették az utasok a fedélzeti képernyőn. Az ereszkedés megkezdése előtt duty free árucikkeket is lehetett vásárolni, ezek egyike sem volt azonban nyugati márkájú,

mind helyi készítésű termék.

Leszállás után még a pilótafülkébe is bekukkanthatott a szerző, aki összességében elégedett volt a repüléssel és a személyzet munkájával.