Egy madár miatt szivárgott az utasszállító üzemanyaga

Air India Airbus A319
TO GO WITH India-economy-aviation BY SALIL PANCHAL (FILES) A file picture taken on october 15, 2008, shows ground crew standing next to a newly-inducted Air India Airbus A319 aircraft during the opening day of India Aviation 2008 at Begumpet Airport in Hyderabad. India's low-cost airlines are set to grab the majority share of the domestic air passenger market by the end of the year, edging out premier carriers, experts said. Big airlines like Air India, Jet Airways and Kingfisher are being grounded by soaring losses, high debt and falling revenues due to tough economic conditions and rising air fuel taxes. AFP PHOTO/NOAH SEELAM
Vágólapra másolva!
Kényszerleszállás lett a vége.
Vágólapra másolva!

Az Air India Airbus A319-100 típusú gépe az indiai Bhopálból Delhibe tartott, a fedélzetén 122 utassal és hétfős személyzettel.

A repülő a felszállás után nem sokkal madárral ütközött,

ám mivel semmilyen szokatlan jelzés nem érkezett, a pilóták erről nem szereztek tudomást, és folytatták az útjukat.

Képünk illusztráció Forrás: AFP/Noah Seelam

A gép 32 000 láb (9754 méter) magasságba emelkedett, ám öt perccel később visszaereszkedett 27 000 lábra (8230 méter). A pilóták úgy döntöttek, hogy a rossz időjárási körülmények miatt Delhi helyett Dzsaipurban teszik le a gépet. A dzsaipuri repülőtér megközelítésekor

a pilóták azt jelezték, hogy alacsony az üzemanyagszint.

Később rendben leszálltak.

A járat útvonala Forrás: Flightradar24.com

A földi vizsgálat során kiderült, hogy a gép madárral ütközött, és emiatt az egyik hajtóműben szivárgott az üzemanyag – írja az Aviation Herald. A dzsaipuri irányítótorony szerint a pilóták nem említették a madárral való ütközést, csak a megközelítéskor kértek elsőbbségi leszállási engedélyt, amit meg is kaptak. A légitársaság vizsgálja, hogy a pilóták miért nem értesültek arról, hogy madárral ütköztek.