Alig kerülték el az ütközést az utasszállítók

Air Canada San Francisco
Vágólapra másolva!
Az eddig nyilvánosságra került két eseten túl további két incidenst vizsgálnak az amerikai hatóságok, amelyek San Francisco repülőterén fordultak elő. A négy esetben közös, hogy a repülőknek alig sikerült elkerülni az ütközést más utasszállítókkal.
Vágólapra másolva!

Az egyik incidens még 2016 decemberében történt, amikor a SkyWest repülőgépe áthaladt egy olyan, a futópályára felfestett vonalon, amely mögött kellett volna maradnia, miközben egy másik gép épp felszállt. A másik esetben a Compass Airlines gépének idén februárban a légi irányító utasítására még éppen meg tudta szakítani a leszállást arra a pályára, amelyen a Virgin America utasszállítója várakozott a felszállásra.

Mindkét incidens éjszaka történt, és nem történt sérülés.

Az újabb esetek azután láttak napvilágot, hogy az Air Canada két gépe is alig kerülte el az ütközést San Francisco repülőterén. Júliusban a pilóta egy gurulópályára akart leszállni, és alig pár méter választotta el az ott várakozó utasszállítóktól, amikor sikerült átstartolnia (erről itt írtunk részletesen). Októberben pedig egy másik pilóta a torony többszöri utasítása ellenére sem szakította meg a leszállást, állítólag kommunikációs probléma miatt.

Kattintson a képre az Air Canada első incidensének részleteiért! Forrás: NTSB

San Francisco repülőterén azóta megváltoztatták a légi irányítás éjszakai személyzeti beosztását, és a pilótáknak is új eljárási rendet vezettek be bizonyos éjszakai órákra – írja az AP.