Titokban és átláthatatlanul emelte díjait a Ryanair

2018.05.31. 09:51

A közelmúltban több extra szolgáltatás díját is emelte a Ryanair – hívta fel a figyelmet a Telegraph. Ráadásul ezt nem is jelentette be az ír légitársaság, és olyan módon tette, hogy az teljesen átláthatatlan.

Mint arról az Origo is beszámolt korábban, január 15-től a Ryanair azon utasai, akik nem elsőbbségi jeggyel utaznak, nem vihetik fel magukkal a fedélzetre a második, nagy kézipoggyászukat. Ők csak a kisebb csomagjukat vihetik magukkal az utastérbe, míg a gurulós kisbőröndöket le kell adni a beszállókapunál, hogy azt ingyen elszállítsák a repülő csomagterében.

A Ryanair díjtáblázatában az elsőbbségi beszállás – ami garantálja a két kézipoggyász felvitelét a fedélzetre –, továbbra is 1750 Ft / 5 euróba kerül a járat foglalásakor, illetve 2100 Ft / 6 euróba a foglalás után vagy a reptéren hozzáadva. Ezután azonban szerepel egy rosszul magyarra fordított megjegyzés: „utanként már* Kérjük vegye figyelembe, hogy a fenntartott ülőhelyeket valamint magasabb áron árusítjuk egyes útvonalainkon.” Ez valószínűleg azt akarja jelenti, hogy egyes útvonalakon drágább az elsőbbségi beszállás, de hogy melyiken, azt nem lehet tudni.

Forrás: Flickr/Andrew Thomas

A Telegraph több próbafoglalást végzett, és úgy találta, hogy sok útvonalon már 6 eurót kell fizetni a foglaláskor az elsőbbségi beszálláskor. A Ryanair szóvivője megerősítette a lapnak, hogy valóban módosultak a díjak, az online foglaláskor 5-6 euró, utólag hozzáadva pedig 6-7 euró az útvonaltól függően. Mint minden üzletben, az opcionális díjaink változhatnak, nem úgy, mint az alapjegyárak, amelyek továbbra is lefelé tartanak- tette hozzá.

Nem csak az elsőbbségi beszállás drágult a Ryanairnél „néhány útvonalon”. A Telegraph azt is bemutatja, hogy az ülőhelyfoglalás árképzése hasonlóképp átláthatatlan. A nyilvános díjtáblázatban az szerepel, hogy 4 eurótól/4 fonttól kezdődik, de magasabb is lehet. A lap úgy találta, hogy az ülőhelyválasztás ennél jóval drágább a foglaláskor. A Ryanair szóvivője ismét elismerte, hogy volt árváltozás, de azzal védekezett, hogy opcionális extrák díjai mindig egy ársávban változtak.

Növelik a kiegészítő bevételeket

Az ülőhelyválasztásnak azért van jelentősége, mert enélkül az egy foglaláson szereplő utasokat szétülteti az automatikus helyosztó rendszer. Nemrég a Wizz Air is hasonló szisztémát vezetett be, amivel nőhetnek a társaság kiegészítő bevételei. A cég ezt írta a döntésről az Origónak: A Wizz Air ülőhelykiosztási rendszere a cég stratégiájának része, ami szerint a lehető legalacsonyabb viteldíjakat kínáljuk, miközben azoknak az utasoknak, akik az elérhető üres sorokban kívánnak ülőhelyet foglalni, több választási lehetőséget nyújtunk.”

Forrás: Flickr/Aero Icarus

Ami a kézipoggyász felvitelét illeti, a Wizz Air október végétől törölte el a nagy kézipoggyász felviteli díját, ám ezt nem egészen önszántából tette. Mint az Origónak most magyarázták a lépést: „A Wizz Air folyamatosan párbeszédet folytat a magyar szabályozó hatóságokkal, és a párbeszéd során kiemelt egyik terület az volt, hogy a fogyasztók számára egyértelműbb helyzetet célszerű kialakítani - tekintettel arra, hogy a Wizz Air volt Európában az egyetlen légitársaság, amely különbséget tett a kis és nagy kézipoggyász között. Ugyanakkor fontos biztosítani, hogy minél több utas vihesse magával kézipoggyászát a fedélzetre. A Wizz Air mindezt összevetette az utasok visszajelzéseivel, és ez alapján vezette be az új kézipoggyász-szabályozást.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK