Komoly harc folyik a repülőkön a lábtér nagyságáért

Repülés, utas, ülőhely
Egyre közelebb vannak egymáshoz az üléssorok
Vágólapra másolva!
A légügyi hatóságoknak semmi köze nincs ahhoz, hogy a repülőgépeken mekkora a székek közti távolság, ezért a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség azt szeretné, a hatóságok ne szabályozzák azt - mondta Alexandre de Juniac, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) elnök-vezérigazgatója a szervezet Sydney-ben tartott közgyűlésén.
Vágólapra másolva!

Alexandre de Juniac ezt annak kapcsán mondta, hogy az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) azt tervezi, biztonsági okokra hivatkozva minimum értéket szab a két ülés közti távolságra. Úgy vélte, nem szabadna megtörténnie, hogy egy légügyi hatóság egyoldalúan megszabja azt, hogy mekkora lehet a legkisebb széktávolság a repülőgépek fedélzetén.

Egyre közelebb vannak egymáshoz az üléssorok Forrás: Flickr/gurmit singh

Akbar Al Baker, a szervezet igazgatóságának elnöke, a Qatar Airways vezérigazgatója ehhez hozzátette: ha mindenképpen szabályozni kell a területet, akkor az IATA-nak, mint a légitársaságokat összefogó szervezetnek kellene ezt megtennie. Közölte továbbá: „teljesen mindegy”, hogy mekkora a széktávolság,

az utas a világ legbiztonságosabb eszközében, egy repülőgép ülésében fog utazni, amely akár 6G-s erőhatásnak is képes ellenállni.

Alan Joyce, az ausztrál Qantas légitársaság vezetője ezt kiegészítve úgy foglalt állást, hogy sem az Airbus, sem a Boeing nem fog olyan ülést beszerelni a repülőgépekbe, amely nem felel meg az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) és az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) előírásainak.