A sílécek Ferrarija

Ferrari Dynastar FC08, a legdrágább sílécek
Vágólapra másolva!
Egy átlagos magyar síző már az ismert márkák, a Head, a Rossignol, vagy Stöckli top kategóriás léceit is csak sóvárogva nézi, a kristályokkal díszített Swarowski lécre pedig értetlenül bámul. Pedig ezek mind elmaradnak a világ talán legjobb, de mindenképpen legdrágább léceitől a Carradan űrtechnológiával készült darabjaitól.
Vágólapra másolva!

Az egyedi filozófiával, egyedi anyagokból kézzel készített lécek az egyszerű halandónak megfizethetetlenek, de a gyártó szerint az árak is a semmi mással össze nem hasonlítható síélményt garantálják.

Az amerikai símanufaktúra négy modellt készít, a Diamondback és a Levy darabja 12 ezer dollárba, azaz nagyjából 2 millió 600 ezer forintba, a Mamba és a Lust modellek pedig 19 ezer dollárba, azaz 4 millió 145 ezer forintba kerülnek.

A lécek szó szerint az űrhajóknál használt technológiával készülnek. Mindegyik darab három fő újítással készül, amelyeket külön e lécek gyártásához fejlesztettek ki. Az úgynevezett Flex 2 rendszer a lejtő lécre kifejtett erőhatásait enyhíti, a Cryo 2 eljárás, amellyel a léc éleit kezelik, ezáltal erősítve a teljes szerkezetet, illetve a Coriolis-erőt semlegesítő mag, amely az anyagfáradást hivatott csökkenteni. A lécek elképzelhetetlenül könnyűek, egyetlen léc kevesebb mint fél kilogrammot nyom.

Ezeket a léceket természetesen nem lehet csak úgy, a boltba besétálva megvásárolni, hiszen a darabok nem tömeggyártásban készülnek. A metódus hasonló egy luxus Rolls-Royce vásárlásához: a vevőnek előbb ajánlást kell kérnie egy Carradan-tulajdonostól, vagy személyes meghívás alapján bonyolíthatja le a vásárlást. A léceket néhány kivételezett luxus síközpontban ki is lehet próbálni.
Az egyes modellekből raktáron is csak egy-egy példány van, így a különleges vevőknek azonnal tudják szállítani a léceket, de általában a 12-16 hét a kiszállítási idő.

Bár nem ennyire drága, de hasonlóan különleges modellnek számít a Ferrari és a Dynastar közös fejlesztésében piacra dobott FC08-as modell. A fekete alapszínű, Ferrari logóval és névvel ellátott lécek szintén pehelykönnyűek, szénszálas műanyagból készülnek és úgynevezett Autodrive Fluid technológiával készítik őket, amely növeli a stabilitást csúszás közben. A lécek - bár jóval olcsóbbak a Carradan modelljeinél - így sem nevezhetők olcsónak, 3500 dollárt kell kifizetni értük.