<P>Bővülő vállalati mobilpiac</P>

Vágólapra másolva!
A hazai vállalkozások 81 százaléka rendelkezik mobiltelefon előfizetéssel - derült ki a BellResearch által készített legfrissebb magyar infokommunikációs jelentésből. A mobiltelefon költségek a legkisebb vállatok esetében havonta átlagosan 38 ezer forintot tesznek ki, míg a nagyvállatok átagosan csaknem 750 ezer forintot költenek.
Vágólapra másolva!

A magyarországi üzleti szegmensében vizsgált társas gazdálkodó szervezetek körében a mobiltelefon-elterjedtség 81%-os, azaz a hazai 207 597 vállalkozás közül 167 285 cég rendelkezik mobiltelefonnal - derült ki a felmérésből. A vállalatokon belüli előfizetések arány a tanulmány szerint elsősorban a cégek méretétől függ. A nagyvállalatoknál 100 alkalmazottból mindössze háromnak nincs mobiltelefonja, míg a 50-299 főt foglalkoztató középvállatoknál is átlagosan 95 százalék az ellátottság. A kisvállatoknál már az alkalmazottak tizedének nincs mobilkészüléke, a tíz főnél kisebb mikrovállalatoknál már 80 százalék alatti az ellátottság.

A tanulmány szerint a vállalati szférában körülbelül 582 ezer mobilelőfizetést regisztráltak, ebből 56 százalék, összesen 326 ezer darab a mikrovállalatoknál, 117 ezer, azaz 20 százalék a kisvállalatoknál, míg a közép- és nagyvállalatoknál 13 és 11 százaléka összesen 139 ezer előfizetés található. Ez az előfizetésszám a 2001. év végén közölt HIF adatok alapján a teljes 4,9 millió aktív előfizetőből álló piac csaknem 12 százalékát képviseli.

A mobilszolgáltatók tájékoztatása szerint egyre több előre fizet, kártyás telefont és előfizetést értékesítenek. Az előfizetések összetétele azonban lényegesen eltérő a vállalati szektorban, ugyani több mint 80 százalékuk havidíjas, míg a feltöltőkártyás konstrukciónak kevesebb, mint 20 százalékuk választotta. A 2001. második félévében beszerzett előfizetések típusát megvizsgálva, azonban jelentős eltolódást figyeltek meg a BellResearch kutató: a pre-paid kártyás konstrukciók tavaly év végén használatban lévő állomány 16 százalékát tették ki, ugynakkor az új beszerzések esetén ez az arány elérte a 30 százalékot.

Az átlagos havi mobiltelefon kiadások jelentős mértékben függnek a vállalatok alkalmazotti szám alapján meghatározott nagyságától: míg a mikrovállalatok havi átlagos mobilszámlája 38 ezer forintos, addig a 10 fős és nagyobb cégek mobilkiadásai átlagosan közel négyszerte ekkorák, átlagosan 148 ezer forintot fordítanak mobiltelefondíjakra. A nagyvállalatok havonta átlagosan 748 ezer forintot, a középvállalatok pedig 219 ezer forintot fordítanak mobilkommunikációra - derült ki a BellResearch 1600 vállalat informatikai és távközlési területért felelős vezetőinek, illetve cégvezetők megkérdezésén alapuló felmérésből.

Népszava Online

Ajánlat:

BellResearch

Korábban:

Európai mobilpiac: megtelt
(2002. február 26)

2002. április 25. 07:58