Októbertől működnek az APEH megyei igazgatóságai

Vágólapra másolva!
Erős jogosítványokkal bíró megyei igazgatóságok jönnek létre a központi hivatal és a regionális főigazgatóságok mellet az APEH-ben. Az új, október 1-túl bevezetett háromszintű működés célja, hogy a hatósági tevékenység és a jogorvoslati fórumrendszer jól elkülönüljön és átláthatóvá váljon, közölte kedden az APEH.
Vágólapra másolva!

Háromszintű szervezetként működik október 1-jétől az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) - megőrizve a regionális szerveződés előnyeit és a működőképesség folyamatosságát. A központi hivatal és a regionális főigazgatóságok mellett erős jogosítványokkal bíró megyei igazgatóságok jönnek létre, közölte kedden az adóhatóság.

A bekövetkező változtatások az ügyfelek számára semmilyen hátránnyal nem járnak, és az APEH személyi állományában meglévő értékek sem sérülnek, áll a A változtatás legfontosabb alapelve, hogy a hatósági tevékenység és a jogorvoslati fórumrendszer jól elkülönüljön és átláthatóvá váljék.

Ennek szellemében a szakmailag erős megyei igazgatóságok az adózók közelében, helyi szinten végzik az adóztatással összefüggő valamennyi napi feladatot. Az adó-, jövedelem- és illetőségigazolásokat - hasonlóan a korábbi gyakorlathoz - az adózó kérelmére bármelyik megyei igazgatóság kiadhatja, ugyanakkor illetékügyben kizárólag az eljáró hatósághoz lehet fordulni.

A szakmai-törvényességi felügyeletet a jövőben a regionális főigazgatóságok látják el, összehangolják és szabályozzák a hozzájuk tartozó megyei igazgatóságok munkáját, emellett ellátják a másodfokú jogorvoslati feladatokat is. A központi hivatal a továbbiakban is elvi, szakmai irányító tevékenységet végez.

A változtatás fontos alapelve volt, hogy az APEH szervezete beilleszthető legyen az átalakuló közigazgatás egészébe, illetve a Vám- és Pénzügyőrséggel megvalósuló integráció után is hatékonyan szolgálja az adózókat.