Bukhat a MÁV személyszállítási reformja

Vágólapra másolva!
Nincs menetrendje 2008-ra a vasútnak, a MÁV és a gazdasági tárca arról vitázik: melyikük jelölje ki, hol ne közlekedjenek a vonatok. Úgy tűnik ismét összehúzzák a büdzsét csak még azt nem tudni, hogy a döntés hány járatot érint majd.
Vágólapra másolva!

Két hónap múlva menetrendváltás, a júliusban életre hívott MÁV Start Zrt.-nél azonban még mindig nem tudják, hogy hány vonalon hány személyszállító vonatnak kell közlekednie jövőre - írta a hétfői Népszabadság.

A napilap szerint a gazdasági tárca és a MÁV egymásnak dobálja a labdát: illetékeseik leveleznek, ám nem mernek javaslatot tenni arra, hogy a tavaly év végén 14 mellékvonal forgalmának leállításával megindult helyközi személyszállítási reform hol szedje következő áldozatait. A kormányzati oldal arra vár, hogy majd a vasút új személyszállító cége magára vállalja az újabb forgalomszüneteltetések következményeit. Az állami vasútnál viszont azt gondolják: illő lenne, ha a közszolgáltatások megrendelője, azaz a kormány eldöntené, milyen menetrendet finanszírozna.

A döntés halogatása nem pusztán azért okoz problémát, mert a 2008. évi menetrendkönyvek később kerülhetnek a nyomdába. Ennél nagyobb baj, hogy ha az idő szorításában végül úgy döntenek: a MÁV Start a mostani menetrendjével kezdi meg az új évet, az lényegében egyet jelent a helyközi személyszállítási reform bukásával. Ha viszont a döntéshozók mégis újabb vasútvonalak forgalmának szüneteltetése mellett foglalnak állást, a kapkodásban olyan vonalakat is halálra ítélhetnek, amelyeket valójában nem kellene - olvasható a Népszabadságban.