Megmaradnak a mellékvonalak

Vágólapra másolva!
Mégsem szünteti meg a gazdasági szaktárca idén a tervezett 38 vasúti mellékvonalat. Az [origo] információi szerint a MÁV menetrendjében semmilyen változás nem lesz, így december 9-én a megszokott mentrend szerint járnak mejd a kistérségi településeken is a személyszállító szerelvények.A héten várhatóan alá is írja erről a megegyezést Kóka János a szaktárca vezetője. A tárgyalások tavasszal folytatódnak és akkor derül ki milyen feltételekkel szállhatnak be az érintett önkormányzatok a további üzemeltetésbe, ha vállalják.
Vágólapra másolva!

Hosszas vita és több, mint fél tucat tüntetés után a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium úgy döntött idén megmaradnak a megszüntetésre ítélt szárnyvonalak. Ezt az érintett települések vezetőivel közölték kedden Budapesten miután az önkormányzatok létrehozták a Térségi Vasúti Szervezetet.

Az új szervezet feladata, hogy kidolgozza a további üzemeltetési lehetőségeket. A 38 mellékvonalból 12 esetében, összesen 368 km-en megkezdik egyébként a felkészülést a zökkenőmentes szolgáltatóváltásra, amelynek érdekében a vonatközlekedés kiváltására hivatott, új autóbusz menetrendek már december 9-étől szintén életbe lépnek a vasúti menetrend mellett. A MÁV vonalain egyébként menetrendszűkítés nem lesz.

A GKM a Regionális Közlekedésszervezési Irodák (RKI) és a MÁV segítségével az elmúlt időszakban 64 alacsony kihasználtságú vasútvonalat vizsgált. A tárca az augusztus-szeptemberben lefolytatott menetrendi, az októberi-novemberi társadalmi, politikai és érdekképviseleti egyeztetéseket követően, az RKI-k és a MÁV egybehangzó szakmai javaslata alapján úgy döntött, hogy 12 vonalon megkezdi a felkészülést a zökkenőmentes szolgáltatóváltásra, amelynek érdekében a vonatközlekedés jövőbeni kiváltására hivatott, új autóbusz menetrendek is már december 9-étől életbe lépnek, amit aktív utastájékoztatás és a szolgáltatási/ellátási színvonal nyomon követése kísér.

Az autóbuszok a GKM megrendelésére a vasúti szolgáltatás kiváltására alkalmas menetrenddel, szükség esetén új járatokkal, vagy kibővített útvonallal közlekednek. A következő hónapokban az utasok a MÁV és a VOLÁN járatokon, valamint az érintett megállóhelyeken is részletesen tájékozódhatnak az új autóbusz menetrendekről. A vizsgálatba bevont többi mellékvonalon a GKM továbbra is az augusztus-szeptemberi menetrendi egyeztetéseket is figyelembe vevő feltételekkel rendeli meg a közszolgáltatást.

A GKM szándéka, hogy ahol lehetséges, a közszolgáltatást az önkormányzatok bevonásával megvalósuló térségi vasúti modell váltsa fel. A GKM a következő időszakban a MÁV, a Magyar Vasúti Hivatal, és a Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. bevonásával, az önkormányzatok véleményének figyelembevételével alakítja ki a térségi vasúti pályázatok rendszerét.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium úgy döntött idén megmaradnak a megszüntetésre ítélt szárnyvonalak. Ezt az érintett települések vezetőivel közölték kedden Budapesten miután az önkormányzatok létrehozták a Térségi Vasúti Szervezetet.

Az új szervezet feladata, hogy kidolgozza a további üzemeltetési lehetőségeket. A 38 mellékvonalból 12 esetében, összesen 368 km-en megkezdik egyébként a felkészülést a zökkenőmentes szolgáltatóváltásra, amelynek érdekében a vonatközlekedés kiváltására hivatott, új autóbusz menetrendek már december 9-étől szintén életbe lépnek a vasúti menetrend mellett. A MÁV vonalain egyébként menetrendszűkítés nem lesz.

A GKM a Regionális Közlekedésszervezési Irodák (RKI) és a MÁV segítségével az elmúlt időszakban 64 alacsony kihasználtságú vasútvonalat vizsgált. A tárca az augusztus-szeptemberben lefolytatott menetrendi, az októberi-novemberi társadalmi, politikai és érdekképviseleti egyeztetéseket követően, az RKI-k és a MÁV egybehangzó szakmai javaslata alapján úgy döntött, hogy 12 vonalon megkezdi a felkészülést a zökkenőmentes szolgáltatóváltásra, amelynek érdekében a vonatközlekedés jövőbeni kiváltására hivatott, új autóbusz menetrendek is már december 9-étől életbe lépnek, amit aktív utastájékoztatás és a szolgáltatási/ellátási színvonal nyomon követése kísér.

Az autóbuszok a GKM megrendelésére a vasúti szolgáltatás kiváltására alkalmas menetrenddel, szükség esetén új járatokkal, vagy kibővített útvonallal közlekednek.A következő hónapokban az utasok a MÁV és a VOLÁN járatokon, valamint az érintett megállóhelyeken is részletesen tájékozódhatnak az új autóbusz menetrendekről. A vizsgálatba bevont többi mellékvonalon a GKM továbbra is az augusztus-szeptemberi menetrendi egyeztetéseket is figyelembe vevő feltételekkel rendeli meg a közszolgáltatást.

A GKM szándéka, hogy ahol lehetséges, a közszolgáltatást az önkormányzatok bevonásával megvalósuló térségi vasúti modell váltsa fel. A GKM a következő időszakban a MÁV, a Magyar Vasúti Hivatal, és a Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. bevonásával, az önkormányzatok véleményének figyelembevételével alakítja ki a térségi vasúti pályázatok rendszerét.

Keleti György Kisbér országgyűlési képviselője [origo] elmondta, hogy szerinte az lehetne a megoldás ha az embereket rászoktatnák a vonatra és ehhez hangolnák át a vasúti menetrendet. Jelenlehg ugyanis a vonat állomások távolabb vannak, mint a buszmegállók viszont gyorsabb és olcsóbb, ezért is tartottak ki a megmaradása mellett - fogalmazott a képviselő.