Hosszas vita és több, mint fél tucat tüntetés után a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium úgy döntött idén megmaradnak a megszüntetésre ítélt szárnyvonalak. Ezt az érintett települések vezetőivel közölték kedden Budapesten miután az önkormányzatok létrehozták a Térségi Vasúti Szervezetet.
Az új szervezet feladata, hogy kidolgozza a további üzemeltetési lehetőségeket. A 38 mellékvonalból 12 esetében, összesen 368 km-en megkezdik egyébként a felkészülést a zökkenőmentes szolgáltatóváltásra, amelynek érdekében a vonatközlekedés kiváltására hivatott, új autóbusz menetrendek már december 9-étől szintén életbe lépnek a vasúti menetrend mellett. A MÁV vonalain egyébként menetrendszűkítés nem lesz.
A GKM a Regionális Közlekedésszervezési Irodák (RKI) és a MÁV segítségével az elmúlt időszakban 64 alacsony kihasználtságú vasútvonalat vizsgált. A tárca az augusztus-szeptemberben lefolytatott menetrendi, az októberi-novemberi társadalmi, politikai és érdekképviseleti egyeztetéseket követően, az RKI-k és a MÁV egybehangzó szakmai javaslata alapján úgy döntött, hogy 12 vonalon megkezdi a felkészülést a zökkenőmentes szolgáltatóváltásra, amelynek érdekében a vonatközlekedés jövőbeni kiváltására hivatott, új autóbusz menetrendek is már december 9-étől életbe lépnek, amit aktív utastájékoztatás és a szolgáltatási/ellátási színvonal nyomon követése kísér.
Az autóbuszok a GKM megrendelésére a vasúti szolgáltatás kiváltására alkalmas menetrenddel, szükség esetén új járatokkal, vagy kibővített útvonallal közlekednek. A következő hónapokban az utasok a MÁV és a VOLÁN járatokon, valamint az érintett megállóhelyeken is részletesen tájékozódhatnak az új autóbusz menetrendekről. A vizsgálatba bevont többi mellékvonalon a GKM továbbra is az augusztus-szeptemberi menetrendi egyeztetéseket is figyelembe vevő feltételekkel rendeli meg a közszolgáltatást.
A GKM szándéka, hogy ahol lehetséges, a közszolgáltatást az önkormányzatok bevonásával megvalósuló térségi vasúti modell váltsa fel. A GKM a következő időszakban a MÁV, a Magyar Vasúti Hivatal, és a Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. bevonásával, az önkormányzatok véleményének figyelembevételével alakítja ki a térségi vasúti pályázatok rendszerét.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium úgy döntött idén megmaradnak a megszüntetésre ítélt szárnyvonalak. Ezt az érintett települések vezetőivel közölték kedden Budapesten miután az önkormányzatok létrehozták a Térségi Vasúti Szervezetet.
Az új szervezet feladata, hogy kidolgozza a további üzemeltetési lehetőségeket. A 38 mellékvonalból 12 esetében, összesen 368 km-en megkezdik egyébként a felkészülést a zökkenőmentes szolgáltatóváltásra, amelynek érdekében a vonatközlekedés kiváltására hivatott, új autóbusz menetrendek már december 9-étől szintén életbe lépnek a vasúti menetrend mellett. A MÁV vonalain egyébként menetrendszűkítés nem lesz.
A GKM a Regionális Közlekedésszervezési Irodák (RKI) és a MÁV segítségével az elmúlt időszakban 64 alacsony kihasználtságú vasútvonalat vizsgált. A tárca az augusztus-szeptemberben lefolytatott menetrendi, az októberi-novemberi társadalmi, politikai és érdekképviseleti egyeztetéseket követően, az RKI-k és a MÁV egybehangzó szakmai javaslata alapján úgy döntött, hogy 12 vonalon megkezdi a felkészülést a zökkenőmentes szolgáltatóváltásra, amelynek érdekében a vonatközlekedés jövőbeni kiváltására hivatott, új autóbusz menetrendek is már december 9-étől életbe lépnek, amit aktív utastájékoztatás és a szolgáltatási/ellátási színvonal nyomon követése kísér.
Az autóbuszok a GKM megrendelésére a vasúti szolgáltatás kiváltására alkalmas menetrenddel, szükség esetén új járatokkal, vagy kibővített útvonallal közlekednek.A következő hónapokban az utasok a MÁV és a VOLÁN járatokon, valamint az érintett megállóhelyeken is részletesen tájékozódhatnak az új autóbusz menetrendekről. A vizsgálatba bevont többi mellékvonalon a GKM továbbra is az augusztus-szeptemberi menetrendi egyeztetéseket is figyelembe vevő feltételekkel rendeli meg a közszolgáltatást.
A GKM szándéka, hogy ahol lehetséges, a közszolgáltatást az önkormányzatok bevonásával megvalósuló térségi vasúti modell váltsa fel. A GKM a következő időszakban a MÁV, a Magyar Vasúti Hivatal, és a Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. bevonásával, az önkormányzatok véleményének figyelembevételével alakítja ki a térségi vasúti pályázatok rendszerét.
Keleti György Kisbér országgyűlési képviselője [origo] elmondta, hogy szerinte az lehetne a megoldás ha az embereket rászoktatnák a vonatra és ehhez hangolnák át a vasúti menetrendet. Jelenlehg ugyanis a vonat állomások távolabb vannak, mint a buszmegállók viszont gyorsabb és olcsóbb, ezért is tartottak ki a megmaradása mellett - fogalmazott a képviselő.