Nyáron olcsóbb a családi jégkrém

Vágólapra másolva!
A jégkrémpiac értékben nagyobb, mennyiségben kisebb mértékben bővült 2007 júniusa és 2008 májusa között: az eladások értéke évi 17,5 milliárd forintra növekedett, így 8 százalékkal több a tavalyihoz képest. A kiskereskedelemben eladott hideg édességek éves mennyisége pedig meghaladja a 25 millió litert, ami 1 százalékkal több, mint előző évben.
Vágólapra másolva!

Egyre népszerűbbek az impulz, azaz a pálcikás, tölcséres és szendvics jégkrémek: az értékesítésnek több mint egyharmadát teszik ki. A fennmaradó közel kétharmadot pedig a családi, nagy kiszerelésű hideg édességek töltik ki.

A családi jégkrém nyáron olcsóbb, szezonon kívül viszont drágulni fog. Míg egy liter átlagára januárban 589 forint volt, addig májusban 557 forintra csökkent. Az impulz jégkrémek átlagára a melegebb hónapokban általában viszonylag magas marad.

A jégkrém fő beszerzési helyei a modern üzlettípusok. A 400 négyzetméteresnél nagyobb boltokban a forgalom kétharmada zajlik, így az előző időszakhoz képest 1 százalékponttal növekedett a bolttípus piaci súlya. A hipermarket piaci részesedése 24 százalék, ami 1 százalékponttal kevesebb, mint a korábbi periódusban, a diszkontok kiemelkedő szerepe együtt jár a kereskedelmi márkák kedveltségével. A hagyományos, azaz 400 négyzetméteres és kisebb boltok piaci részesedése 33 százalék (a cikk nem tartalmazza a szezonális árusítóhelyek adatait).