Itthon
Nagyvilág
Bűnügyek
Választási eredmények
Gazdasági hírek
Tévé
Politikai könyvek
Jogszabályok

A rovat hírei


Medgyessyt még nem védik testőrök

Kiürülhet a Tetra-kassza kormányváltás előtt

Megszűnt a nyomozás a Gresham-ügyben

Gidófalvi sugározhat a Pannon hullámhosszán

 Az SZDSZ még nem döntött a miniszterekről


Gyorskeresés








Szokatlan reklámok buzdítanak választásra
2002. február 21., csütörtök, 11:19|Utolsó módosítás: 2002. február 22., péntek, 14:10

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

A Heti Hetes sztárjai, Béres Alexandra, leszbikus lányok, roma család és egy bőrfejű is szerepel a Soros Alapítvány választásra ösztönző kampányának képein. A Belügyminisztérium is készül, de csak márciusban indítja a reklámokat.


Mind a Belügyminisztérium (BM), mind pedig a Soros Alapítvány reklámkampányban buzdítja az embereket, hogy minél többen menjenek el választani. A Soros összesen 35 millió forintot áldoz a kampányra, a belügyi tárca a múlt héten hirdette ki 26 millió forintos pályázatának győztesét, az Atlantic Star Reklámszolgáltató Kft.-t.

Az Atlantic Star meglehetően sejtelmes cég. 1997-ben egymillió forintos alaptőkével alakult. A cég összes elérhetősége titkosan kezelt. Az ügyvezető, Oláh Antal Ferenc is elérhetetlennek bizonyult ez idáig.

A BM januárban írt ki pályázatot az országgyűlési választásokon való részvételre buzdító kampány előkészítésére. Az első hirdetményre négyen pályáztak, ám egyik cég sem nyert, ezért a tárca újabb tendert írt ki. A 26 millió forint értékű pályázatot végül az Atlantic Star Reklámügynökség nyerte - mondta az [origo]-nak Tar József, a BM Beszerzési és Kereskedelmi Rt.-jének vezérigazgatója.

A cégnek szigorúan pártsemleges logót, videospotot, hangklipet, szórólapokat, utcai lapokat kell készítenie. A tárca szigorú feltételként szabta, hogy egyetlen képen és hanganyagban sem lehet pártok választási szlogenjére, szimbólumára hajazó részlet. A BM által indított kampány március második hetében indul.

Ezzel párhuzamosan már az utcákon van a Soros Alapítvány által kezdeményezett, választásokra buzdító plakátsorozat. Erdős Krisztina, a program vezetője elmondta, hogy tavaly novemberben zárták a pályázatot, amelyre 113 jelentkező akadt, közülük végül az ARC Reklámügynökség kapta meg a lehetőséget.

A kampány ugyan pártsemleges, de azt a programvezető sem tagadta, hogy negatív szereplőt is feltüntetnek az egyik képen, egy szkinhedet, aki az aláírás szerint elmegy szavazni. A többi képen pozitív figurák: három generációhoz tartozó zenészek, a Heti Hetes három legnépszerűbb sztárja, valamint Béres Alexandra fitneszvilágbajnok és két fiatal - Erdős Krisztina szerint a másságot megszólító leszbikus pár -, továbbá egy roma család.

A plakátok s leginkább a leszbikus pár - a modellek a Blikkben közzétették, hogy magánéletben a fiúkat kedvelik -  nem egy esetben váltott ki indulatot az interneten és az utcán is. A Deák téri aluljáróban például valaki ráírta a képre: undor. A Soros Alapítvány összesen 35 millió forintot szán a kampányra, amely összeg a plakáthelyek bérleti díját is tartalmazza.

Bohus Péter

Ajánlat:

VálasztásOK plakátgaléria

[origo]



Nyomtatható verzió

  Írjon nekünk!  Médiaajánlat  Impresszum  Súgó  
Az [origo] kiadója az Axelero Rt. © Minden jog fenntartva Adatvédelem



Magyarországról

megyék

települések

közigazgatás

politikai szervezetek, pártok

politikusok

magyar lapok, elektronikus újságok

politikai, közéleti és kulturális lapok

televíziós társaságok

médiasztárok

online rádiók

diákszervezetek






UR9403204777335 UR9403204777335 &dc=2" width="1" height="1">