Éliás Gyula és a Megasztár kulisszatitkai

Vágólapra másolva!
A Megasztár második és harmadik szériájának énektanára elmesélte a chaten, hogy kivel volt könnyű dolga, ki volt a legnehezebben kezelhető, ki számított inkább népszerűtlennek. Rúzsa Magdit őstehetségnek tartja, de Gáspár Lacit, Tóth Verát, Caramelt is elismerően bólogatva hallgatta. Úgy véli, hogy a színpadi kisugárzás, az egyéniség néha fontosabb a tökéletesen tiszta hangnál is, így Torres Daniról is jó véleménye van. Éliás Gyula persze nemcsak tanár, színpadi előadó is egyben, új lemeze jelent meg nemrég.
Vágólapra másolva!

Melyik estre volt legnehezebb megtanítania a számokat? [zsu006]

- A Queen volt a legnehezebb, egyértelmű. De megérte, hiszen Európában még soha senki nem csinált hasonlót sem, és szerintem nagy dolog is volt - meg kuriózumnak számított, mint már mondtam az előbbiekben.

Hogyan lehet az, hogy a hamis hangú, énekelni nem tudó Torres bekerült a Megasztár-ba? [Follower]

- Az úgy lehet, hogy a Torres Dani egy roppant kedves srác, és úgymond a tinik kedvence. És az elődöntőben, ha jól emlékszik, ott még kifejezetten jó volt, aztán később jönnek a megmérettetések, és hát igazából a Daninak a saját stílusa áll jól. A hamisságról meg annyit, hogy a világon az énekesek 80%-a hamis, vagy még több, és igazából nem az a lényeg, hogy hamis, hanem az, hogy mi van a hangok mögött.

Mennyire nehéz betanítani a képzetlen énekeseket? [SzáguldóBuditetö]

- Közös daloknál nehéz, mert a szólamokat nagyon nehezen tanulják és jegyzik meg még profi énekesek is. Az egyéni dalok felkészülésénél nem okoz gondot az, hogyha valaki kevésbé profi vagy amatőr, hiszen az egyéniséget kell kihozni mindenkiből, és az független a tudástól.

A Megasztár többi részénél is maga volt a tanár? Mert nekem a kedvencem a Tóth Vera volt, de nem sokat hallok felőle. [neVWem nick]

- A Megasztár 2-3. szériájában tanítottam én, viszont Verával nagyon jóban vagyok.

Mindenkiből lehet megasztár? [Szívtipró2]

- Elvileg igen, gyakorlatilag nem. Akinek van valamennyi hangja, és megfelelő hite, néminemű karizmatikus egyénisége, az esélyesebb, abból talán lehet.

Nem kallódnak el azok az énekesek sem, akik nem nyertek? [citromosnápolyi]

- Nagy részük elkallódik, de ez teljesen természetes, hiszen mindenki nem tud működni egy ilyen kicsi piacon. Valószínűleg azok maradnak fenn, akik tényleg tudnak valamit, vagy tényleg van bennük valami, és a közönség igazán szereti őket, a média segítsége nélkül is. azok maradnak, akik a koncerteken, a dalok szerzésében, a stúdióban is, mindenütt egyéni dolgokat tudnak alkotni. De mivel rengeteg előadó van, ezért nagyon nagy a verseny, és ez jó is lehet, hiszen arra készteti az előadókat, hogy fejlődjenek, és a maguk lehető legjobb tudása szerint működjenek.

Ön szerint ki énekelt a legjobban a Queen-esten? [dusolo]

- Magdi és Feri, mert a hangjuk és az előadásmódjuk rendkívüli harmóniában volt egymással, és hűen tükrözte Freddy Mercury és a Queen zenéjét.

Magdi tényleg született tehetség? Vagy olyan nincs is? [kaefaa]

- Őstehetség, hiszen - tudomásom szerint - csak két vagy maximum 3 éve énekel, és nem is profi szinten. Úgyhogy mindenképpen nagyon nagy tehetség, de azért még lehet az ő hangját is képezni. Nem biztos, hogy szüksége van rá, de ezt neki kell tudnia, hiszen mondjuk egy-egy számot elénekelni a Megasztár-ban vagy két órán keresztül énekelni valahol, azért az teljesen más. És Magdi, mint tudjuk, igen intenzíven énekel, és ahhoz elengedhetetlen a jó légzés és a technikai tudás hosszú távon.

Ki volt a kedvenc megasztárosod? Szerinted Rúzsa Magdin kívül ki volt még nagyon tehetséges? [Gold Girl213]

- Gáspár Laci, Tóth Vera, Caramel.

A Megasztár énekesei közül kit volt a legnehezebb tanítani? [citromsármány]

- A kettes szériából főleg Tóth Gabival volt nehéz együtt dolgozni, de érdekes módon rá egy évre, mikor találkoztunk és a hármas szériában lévő versenyzőkkel együtt énekeltek duettet, akkor már ő is teljesen másképp viselkedett. A hármas szériában legfőképpen Baktai Anikóval és Póka Angélával volt nehéz, hiszen ők nagyon régóta vannak a pályán, és rengeteg olyan beidegződésük volt, ami egy ilyen versenyen - ahol minél nyitottabb vagy lazább és előretekintőbb az ember - gátolta őket a pörgős és amúgy is stresszes munkában.

Szóval a tehetség, az énektudás nem számít, csak a jó kinézet, a jó haj és a szép smink? [Follower]

- Ilyet nem mondanék, mert az egyéniség számít, hogy ki milyen pluszt hordoz magában. A hang önmagában nem elég. Egy jó előadó többet nyer, és sokkal jobban le tudja nyűgözni a közönségét, mint egy jó énekes, de nem jó előadó.

Jó lehetett a közösség, ennyi fiatal között. Milyen érzés volt velük foglalkozni? [Inter Fans]

- Nagyon jó érzés volt velük foglalkozni, én is rengeteget tanultam különböző élethelyzetekből. Szakmailag is sokat tanultam mint pedagógus, hiszen erős egyéniségekkel együtt dolgozni az egyik legnehezebb dolog - és lement két adás a "kezem alatt", ezért mindenképpen nagyon örülök.

Ön szerint a három Megasztár döntőjének énekesei közül kinek van a leggyengébb hangja? [Malev]

- Ezt nagyon nehéz eldönteni, mert igazából nincs is jelentősége. Nem csak a hangképzés, a hangok versenye volt ez, ezért nem is nagyon mondanám azt, hogy ki volt a leggyengébb. Talán azt mondanám, hogy ki volt a legnépszerűtlenebb. Én mindenképpen Kósa Ivettet írnám, és Széles Izabellát, nem véletlenül estek ők ki először. De remélem, nem sértem meg vele őket.