Caitlyn Jenner és a Nike woke-szponzoráció
Caitlyn Jenner - aki 2015-ben műtette át magát nővé - „felháborítónak" nevezte a Nike és a népszerű transznemű TikTok-sztár, Dylan Mulvaney együttműködését. A volt olimpikon szerint „lehetünk befogadóak, de nem az emberek tömeges többségének rovására, és lehet némi tisztességünk, miközben befogadóak vagyunk. Ez felháborító.”
A halloweeni Twix
Nagy port kavart az a Twix reklám, amelyben egy hercegnőruhás kisfiú egy új – gót boszorkány – dadust talál magának a küszöbön. Amikor a spotban az egyik nagyobb fiúcska megkérdezi a hercegnőnek öltözött gyermektől: „miért öltözött lánynak", a fiú azt válaszolta, hogy
jól érzi magát így öltözve.
Erre az idősebb srác nemtetszésének ad hangot, mire a dadus varázserővel szélvihart idéz elő és elfújja a nagyobb fiút, így mentve meg pártfogoltját és a napot.
Gillette borotva és a feminizmus
2019-ben a Gillette borotvagyártó cég egy olyan apukát mutatott be tévés reklámjában, aki azt tanította a lányának, hogyan kell borotválkozni.
Felnőttként mindig próbáltam kitalálni, hogy milyen ember akarok lenni, és még mindig próbálom kitalálni, hogy milyen ember akarok lenni"
– mondja Samson Bonkeabantu Brown tini transzaktivista a videóban.
A reklámfilm a cég ikonikus szlogenjével zárul, amelyet az új politikai programja ironikussá tesz:
A legjobb, amit egy férfi kaphat."
„Igazi anyák" a Dove reklámban
A hirdetés nyitószövege szerint: Az anyák újraértelmezik, mit jelent »jó anyának« lenni".
A kamera ezután egy férfiból nővé vált transznemű személyre vált, aki egy nő mellett áll. Majd elhangzik egy beszélgetés:
Mindketten a biológiai szülei vagyunk. Vannak emberek, akik azt kérdezik: »Hogy érted ezt? Te vagy az anyja?« Erre mi: »Igen. Mindketten anyukák vagyunk.«"
Szerelmes Swarovski
Bármit is jelentsen az Ön számára a szeretet, ünnepelje színesen, fényesen és örömmel!"
– így hirdette Swarovski Valentin-nap alkalmából a több tízezer forintot érő kristályékszereit.
A Valentin-napi kampányhoz egy reklámvideót is készítettek. A szivárvány színeiben pompázó videó azt próbálja sugallni a nézők felé, hogy
a szerelem ünnepe nem csak a heteroszexuálisoké,
ráadásul nem feltétlenül kell párkapcsolatban élned ahhoz, hogy Swarovski kristályt viselj.
Így a Swarovski mindenki számára, nemtől és szexuális irányultságtól függetlenül, elérhető.
Drag queenek Jack Danielsszel
A népszerű whiskymárka reklámjában a Ru Paul's Drag Race drag queenjei kiemelkedő szerepet kaptak.
Jack Fire és a Pride úgy járnak együtt, mint a fahéj és a whisky”
– írták a kampányban.
A Jack Daniel's szóvivője a Newsweeknek elmondta, hogy a szeszfőzde "mindenkit szem előtt tartva készíti termékeit, beleértve az LMBTQ+-közösséget is".
Az LMBTQ+-közösség régi bajnokaként a Jack Daniel's az egyéniséget és az élet bátor, saját feltételei szerinti megélését ünnepli".
Transznemű whisky
A J&B Whisky által készített karácsonyi reklámfilm egy idős spanyol férfit helyez a középpontba, aki titokban lenyúlja a neje rúzsát, majd kisminkeli magát.
A férfi többször is belopózik a fürdőszobába, hogy tökéletesítse a rúzs, a pirosító és a szempillaspirál felvitelének gyakorlatát. A helyi drogériában is megbámulják, amikor szemhéjfestéket vásárol"
- számolt be a Fox9.
A reklám végén a néző megtudja, hogy a nagypapa azért tanult meg bánni a sminkecsettel, hogy a transznemű unokáját ki tudja sminkelni. A reklám végén természetesen mindenki sír és örül.
A J&B Whisky gyártója, a Diageo szerint a reklámfilm azt hivatott megmutatni, hogy "a szeretet, amely összeköti őket, olyan nagy, hogy képes legyőzni bármilyen előítéletet vagy akadályt".
Mikulásposta
A norvég posta is a megszokottól eltérő módon hirdeti a szolgáltatásait. A karácsonyi reklámja azzal verte le a biztosítékot, hogy csók csattant el a filmben szereplő férfi és a Mikulás között. A hirdetéssel az alkotók arra szerették volna emlékeztetni az embereket, hogy az ország ötven éve diszkriminálja a homoszexualitást.
A norvég LMBTQ-szervezet munkatársa akkor így nyilatkozott a reklámról:
Sokunk számára a karácsony egy olyan időszak, amelyet azokkal töltünk, akiket szeretünk, és jó látni, hogy a norvég posta most megmutatja, hogy a szeretet mindenkié, irányultságtól és életkortól függetlenül, még akkor is, ha valaki az Északi-sarkon él."
A magyarországi Douglas is beszállt az érzékenyítésbe
A „Mutasd meg, hogy úgy szereted, ahogy van!" szlogennel arra hívta fel a figyelmet a drogéria, hogy karácsonykor az LMBTQ-közösség tagjairól se feledkezzünk meg.
Mi lehet számodra a tökéletes ajándék? Egy felbecsülhetetlen értékű jel, hogy pontosan úgy szeret téged, ahogy vagy. Egy ajándék sokkal többet is jelenthet"
– hangzik el a reklámban.
A történet szerint egy édesapa karácsonyi ajándékot vesz a tinédzser fiának. A piros, masnival átkötött doboz azonban nem kisvasutat, s nem is matchboxot rejt, hanem sminkpalettát. A fiú ennek nagyon megörül, majd boldogan az apja nyakába ugrik, így
ez a történet happy enddel zárul.