Az USA-ban a dolgozók 73 százaléka elégedetlen munkahelyével

Vágólapra másolva!
Az amerikai dolgozók kétharmada állást keres - derül ki a CarrierJournal.com és a  Society for Human Resource Management (Humán Erőforrás Menedzserek Társasága) közös felméréséből, A vállalatok 49 százalékának van kidolgozott stratégiája a munkatársak megtartására.A dolgozói elégedettség fontosságát egy nemzetközi Gallup felmérés is megerősíti: 3,4 százalékkal magasabb profitot képes produkálni egy vállalat akkor, ha dolgozói elégedettek.
Vágólapra másolva!

Az Egyesült Államokban a munkavállalók zöme nincs megelégedve munkahelyével - legalábbis erre lehet következtetni a CarrierJournal.com és a Society for Human Resource Management által közösen elkészített felmérésből, amelyben 435 HR szakembert és 465 munkavállalót kérdeztek meg. A felmérésben résztvevő jelenleg is dolgozó munkavállalók 73 százaléka válaszolta azt, hogy állást keres. A megkérdezett HR-esek 65 százaléka pedig úgy látja, cégüknél egyre több munkavállalóban merül fel a felmondás, munkahelyváltás gondolata.

A váltás okai: magasabb bér, jobb karrierlehetőség

A munkahelykeresés okaként a munkavállalók és a HR-esek egyaránt a következőket jelölték meg: magasabb fizetési lehetőség, jobb karrierlehetőség, a cégen belüli előrelépés bizonytalansága.

A felmérésből az is kiderül, hogy egyre több vállalat ismeri fel a helyzet súlyosságát, és próbálja különböző eszközökkel maradásra bírni az alkalmazottakat. Míg tavaly a megkérdezett vállalatok 35 százaléka rendelkezett a dolgozók megtartására irányuló speciális stratégiával, addig idén ez az arány már 49 százalékra növekedett.

A rugalmas munkaidő is fontos

Mint a HR szakemberek elmondták, tapasztalataik szerint az alkalmazottak leginkább akkor maradnak hűek a céghez, ha az versenyképes jövedelmet, rugalmas munkaidőt, illetve szakmai fejlődési és előrelépési lehetőséget tud biztosítani számukra.

"Megfelelő fizetést ajánlani fontos, de a munkatársak megtartásához önmagában ez nem elegendő. A flexibilis munkaidővel, a ranglétrán való feljebblépés lehetőségével, illetve a munka és a szabadidő egyensúlyba hozatalának támogatásával viszont van esély a dolgozók elégedettségének elérésére. Mindemellett a cél eléréséhez még kellemes munkahelyi környezetet is szükséges teremtenünk" - mondta el Susan R. Meisinger, a Society for Human Resource Management elnöke.

3,4 százalékkal magasabb a profit, ha a munkavállalók elégedettek

A munkavállalók elégedettsége és elkötelezettsége egyébként pénzügyi szempontból is hasznot hoz a cégnek. Egy nemzetközi Gallup felmérés szerint 3,4 százalékkal magasabb profitot képes produkálni egy vállalat abban az esetben, ha dolgozói elégedettek.

Azok a vállalatok, amelyeknél a dolgozók elégedettsége az ötös skálán meghaladta a 2,5-et, átlagosan 3,4 százalékkal több profitot produkáltak egy évben, mint a 2,5 alatti dolgozói elégedettségi szinttel rendelkező - ugyanazon tevékenységű, nagyságú és ugyanannyi dolgozóval működő cégek.