Italgyártás, válsághelyzet: fedélzeten a női menedzserek

Vágólapra másolva!
Két területen meglepően sok a női menedzser az Egyesült Államokban: az italgyártásban és válságban levő cégeknél. Élen jár a női karrier elősegítésében a Pepsi, amely sok cégnek exportált sikeres női vezetőt.
Vágólapra másolva!

Az Egyesült Államokban az üdítőgyártásban sok a női menedzser. Mary Minnick a Coca Cola marketing, stratégiai és innovációs vezetőjeként dolgozik. Indra Nooyi a Pepsico elnöke, a Forbes magazin a világ legbefolyásosabb nőinek listáján a negyedik helyen végzett Angela Merkel német kancellár, Condoleeza Rice amerikai külügyminiszter és Wu Ji kínai miniszterelnök-helyettes mögött. Szintén a Pepsinél "nőtt nagyra" Brenda Barnes, aki jelenleg a Sara Lee konszernt vezeti. Ugyancsak a Pepsi gyermeke Irene Rosenfeld, a Kraft Foods élelmiszer-óriás vezetője.
A Pepsinél öt éve tudatosan figyelnek a gyengébbik nemre: a munkatársak 40 százaléka nő, a vezetésnél pedig 12-ből hatan. A cégnél 2001 óta létezik egy olyan szabály, hogy a felvett munkatársak 50 százalékának nőnek vagy egy kisebbséghez tartozónak kell lennie.
Talán ennek is köszönhető, hogy a cég tőzsdei értékét tekintve megelőzte a Coca Colát, ami korábban elképzelhetetlennek tűnt.

Válsághelyzetben megkapják a kormányrudat

Az angol Exeter Egyetem tanulmánya szerint a női menedzserek akkor jutnak a kormányrúdhoz, ha a cég összeomlás előtt áll vagy legalábbis nehéz gazdasági helyzetben van. Kicsit élesebben fogalmazva: akkor, amikor a férfiak veszélyben látják karrierjüket és inkább lelépnek a fedélzetről. A nők többsége az angol tanulmány szerint megállta a helyét. 63 százalékuk öt hónappal az átvétel után javított a vállalat eredményén.
Mindez összhangban áll azzal a bizonyított amerikai tézissel, hogy a vegyes (férfiakból és nőkből álló) menedzsment sikeresebb, mint a kizárólag férfiak irányította vállalat.