Armanit vennének a magyarok

Vágólapra másolva!
A világon a legtöbben Armani és Gucci termékekre áhítoznak, s ez a megállapítás Magyarországra is igaz - olvasható az ACNielsen piackutató vállalat globális felmérésében.
Vágólapra másolva!

42 ország, összesen 21 000 rendszeresen internetező fogyasztójának online megkérdezésével végeztek felmérést, amiből kiderült, hogy minden harmadik internet használó venne Armani, Gucci, Chanel vagy Versace márkájú luxus holmit, persze csak akkor, ha a pénz nem számítana. A magyar válaszadók az egyedi tervezésű, márkás holmik közül, legtöbben cipőt, majd napszemüveget, végül retikült választanának. A megkérdezett magyarok egyharmada már vásárolt is az ilyen kategóriájú holmikból, s ebben az esetben a rangsort a Givenchy vezeti Armani, Gucci és Versace előtt.

A magyarok szerint a másolt termékek silány minőségűek

A magyarok egyébként is pozitívabban viszonyulnak a divatcikkekhez, mint általában az európaiak, ugyanis amíg az európai válaszadók 75 százaléka gondolja azt, hogy az egyedi tervezésű márkatermékek drágábbak, mint amennyit tulajdonképpen érnek, addig a magyarok csupán 61 százaléka. A márka által képviselt, magas minőség elismerését is jelenti a következő vélemény: a magyar válaszadók csupán 23 százaléka mondja, hogy kizárólag a divatnak hódoló emberek veszik az egyedileg tervezett, nagy márkák termékeit. Sőt, 31 százalék úgy véli, hogy az egyedi márkatermékek sokkal jobb minőségűek, mint a szokásosak. Viszont a megkérdezettek többsége szerint - Magyarországon, de szerte Európában is - a másolt vagy hamisított márkatermékek minősége elmarad a valódiakétól. A magyarok 39 százaléka értett egyet a következő mondattal: "Az egyedileg tervezett márkatermékeket viselő emberek, így próbálják kifejezni társadalmi státuszukat". Az európai átlag, ebben a kérdésben 59 százalék volt.

Olaszok, franciák, amerikaiak hazai pályán

A kutatás egyik, nem meglepő eredménye, hogy a világ divat-központjaiban, Franciaországban, Olaszországban és az USA-ban a fogyasztók lojálisak saját divattervezőikhez. A franciák körében az olyan történelmi francia nevek, mint Yves Saint Laurent - annak ellenére, hogy immár egy olasz divat konglomerátum tulajdona-, Chanel, Dior és Hermes a legerősebbek. A divatot követő olaszok vágyott márkáinak rangsorában pedig Giorgio Armani, Prada, Emporio Armani és Versace alkotja az élcsoportot, valószínűleg még hosszú ideig. Az észak-amerikai vásárlók elsőszámú tervezőjükhöz, Ralph Laurenhez lojálisak, akinek márkaneve a legjobb rangsorolást kapta tőlük az online megkérdezés során.

Forrás: ACNielsen piackutató vállalat