Vágólapra másolva!
A hírességek nevével fémjelzett parfümök és kozmetikai szerek elárasztották az üzleteket. Az új trend igen kifizetődő, de egyben kockázatos is: a hírességek ugyanis nem mindig úgy viselkednek, ahogyan az illendő lenne - ez pedig árt az üzletnek.
Vágólapra másolva!

"A híresek és gazdagok iránti érdeklődés igazi megszállottságba csapott át az utóbbi időben, ezt pedig nem is volt olyan nehéz jól jövedelmező üzletággá fejleszti" - írja Rachelle Younglai, a Reuters újságírója egy nemrég megjelent cikkében. Az, hogy a rajongók minél jobban szeretnének hasonlítani a sztárokra, jó alap volt ahhoz, hogy a híres színésznők, modellek vagy éppen sportolók saját parfümöket és kozmetikai szereket adjanak ki: ez ugyanis nagyszerű eszköz arra, hogy a földi halandók is kaphassanak egy szippantásnyit a csillogó életből.

Az elmúlt három évben 37, különböző hírességek nevével fémjelzett parfüm jelent meg a boltok polcain. A Fragrance Foundation adatai szerint 2005-ben a 205 újonnan megjelent illat közül 23 kötődik valamelyik sztárhoz - ez pedig drasztikus növekedés, hiszen 2004-ben nyolc ilyen illat került forgalomba, egy évvel korábban pedig mindössze hat. A CNN egyik cikke szerinta hírességek nevével fémjelzett parfümök évente közel egymilliárd dollár bevételt jelentenek a cégeknek, és persze a sztároknak is jócskán hoznak a konyhára.

Sztárok és parfümök

Az első sikeres "celeb-parfüm" Elizabeth Taylor amerikai színésznő nevéhez kötődik, aki 1991-ben alkotta meg a White Diamonds fantázianevű illatot, de korábban is volt jó néhány olyan sztár, aki ilyen vagy olyan módon a nevét adta egy-egy parfümhöz. Az 1930-as években a Schiaparelli cég a filmszínésznő Mae West alakját idéző üvegben árulta a kölnijét. Az 1950-es években Givenchy külön illatot kreált Audrey Hepburn színésznő tiszteletére.

Az újabb sikerhullám és az igazi őrület elindítása azonban Jennifer Lopez nevéhez kötődik, akinek 2002-ben kiadott Glow nevű parfümje már az első évben 80 millió dolláros bevételt hozott - még akkor is, ha Lopez akkoriban még csak feltörekvő énekesnő volt. "Bármennyire is kockázatos lépés volt, egy közvélemény-kutatás után akcióba lendültünk" - nyilatkozta a parfümöt kiadó cég egyik vezetője, Catherine Walsh - "Bár Jennifert kevesen ismerték, és akkor jó néhány botránya is volt, az emberek mégis szerették azt, amit csinál. Hónapok alatt sikeressé vált a filmes világban, a lemeze is a slágerlisták élére került, az öltözködése is divatot teremtett. Az, hogy ehhez még egy saját parfümje is volt, csak hab volt a tortán."

A legnépszerűbb sztárparfümök Sarah Jessica Parker és Britney Spears nevéhez kötődnek, de igen sikeresek Celine Dion énekesnő, Jennifer Lopez, és az amerikai tinisztár, Hilary Duff által kitalált illatok is. Még a "romantikus regények királynője", Danielle Steel írónő is saját parfümöt jelentet meg. "Az illatok az élet rengeteg apró részletét tükrözhetik, amelyeket a regényeim szereplői is átélnek: az elkötelezettséget, a szerelmet és az érzelmeket. Az, hogy saját parfümöm lesz, nagyszerű lehetőség arra, hogy az olvasóim megismerkedjenek a kreativitásom egy újabb dimenziójával" - nyilatkozta az írónő.

Forrás: google

Jennifer Lopez és első parfümje, a Glow