Különös formáját dolgozta ki a hírességek megörökítésének egy olasz művész. A médiából ismert személyiségek arcképe textilképekről köszön vissza, amelyeket Daniele Cima finom anyagokból, selymekből, értékes kelmékből állít össze. A sorozat elnevezése "Holy Stars" (szent sztárok), szereplői pedig politikusok, sportolók, divattervezők, énekesek és színészek. A hírességek rózsaszínű, sima arcán üdvözült mosoly, fejük körül időnként glória látható.
Mindnyájan jellegzetes ruhát viselnek, illetve hátteret kapnak a műveken. San Michael Schumachert és San Ayrton Sennát reklámokkal díszített overálban, Santa Diana Spencert kecses koronával a fején, San David Beckhamet pedig extravagáns, párducmintás háttér előtt láthatjuk. Rajtuk kívül készült már kép San Kevin Costnerről, San Diego Maradonáról és a csokornyakkendős San Freddy Mercuryról, sőt, még a Microsoft elnökéről, San Bill Gatesről is.
Cima a hagyományos szentképek ikonográfiáját követi, a szigorú, geometrikus kompozíciókat aranyszállal, hímzéssel, kis tükrökkel és igazgyöngyökkel is díszíti. A "szentképek" kompozíciója tradicionális ugyan, anyaguk viszont meglehetősen változatos. A világ legkülönbözőbb kultúráira jellemző motívumok, és az egzotikus helyekről származó anyagok kerülnek egymás mellé, így az alkotások hatása még meglepőbb.
Freddy Mercury és Bill Gates |
A személyeket, akik a "Holy Stars"-képeken szerepelnek, a média a kortárs, globális mitológia részévé tette - olvasható a projekt magyarázataként annak honlapján. Sokan közülük milliók példaképei, és rengetegen igyekeznek tudni a hírességek minden lépéséről, követik a velük történteket, utánozzák a tetteiket, vagy legalábbis a hajviseletüket. A művész, Daniele Cima filozófiája szerint felfedezhető tehát némi párhuzam a kortárs ikonok és azok között, akik a régi korokban számítottak követnivaló modelleknek, és akiket azután idővel szentté avattak.
Diana hercegnő és Michael Schumacher |
Cima neves olasz és nemzetközi kommunikációs cégek projektjeinek művészeti vezetője. Hazájában is igen ismert, alkotásaiért, reklámterveiért Olaszországban és a világ számos pontján vehetett már át díjakat. A reklámtervezés mellett évek óta foglalkozik a sztárokról készített, sajátos képekkel. A készen kapható műveken kívül bárki rendelhet "szentképet" saját kedvencéről is. A 1,2 * 1,2 méteres képeket a rajongók 8-10 ezer euróért akaszthatják otthon a falra.
lzs