Dinamikusan nő az internet-használat a hazai cégek körében

Vágólapra másolva!
A BellResearch és a Think Consulting kutatói által készített felmérés szerint a tíznél több főt foglalkoztató cégek az idén 155 milliárd forintot fordítanak beszédcélú távközlésre, 66 milliárdot adatkommunikációra, 185 milliárdot informatikára és 14 milliárd forintot az internet-kapcsolatra. A felmérés kimutatta, hogy a vizsgált vállalati körben decemberre 80 százalékra nő az internet-használat elterjedtsége.
Vágólapra másolva!

A tíz főnél többet foglalkoztató vállalatok az idén várhatóan 420 milliárd forintot költenek infokommunikációra - közölték a BellResearch és a Think Consulting kutatói szerdai sajtótájékoztatójukon.

A két szervezet kutatása során ezer magyarországi vállalatot kérdezett meg arról, hogy az idén várhatóan mennyit költenek telekommunikációra, illetve informatikára.

A válaszokból kiderült, hogy 2001-ben a cégek 155 milliárd forintot költenek beszédcélú távközlésre, 66 milliárd forintot adatkommunikációra, 185 milliárd forintot informatikára és 14 milliárd forintot internet-kapcsolatokra.

Andrási Tamás, a Bellresearch szakmai vezetője elmondta, hogy a felmérés szerint a dolgozók szívesen és sokat telefonálnak munkahelyükről. Miközben a vállalati vezetékes telefonok az összes vonalnak csak a 15 százalékát teszik ki, a cégek fizetik a számlák értékének közel 30 százalékát. Hasonló az arány a mobiltelefonok körében is: jóllehet csak minden hetedik dolgozónak van vállalati telefonja, ezen előfizetések adják a számlák értékének 13 százalékát.

A vizsgált vállalati szegmensben jelenleg 600 ezer személyi számítógépet használnak, ami azt jelenti, hogy a dolgozók 29 százalékának az asztalán áll egy-egy PC - közölték a sajtótájékoztatón. A kutatás kimutatta, hogy egyre növekszik a számítógépes hálózatok szerepe: a vállalatok 48 százaléka már egységes központi rendszert épített ki, 5 százalékuk pedig több kisebb hálózatot üzemeltet.

A felmérés szerint telítődési szakaszba jutott a vállalati internet csatlakozások kiépítése, s a továbbiakban a cégek már a meglévő lehetőségeik minőségi javítására fektetik a hangsúlyt. Az idén áprilisban a vizsgált vállalati körben mintegy 70 százalékos volt az internet elterjedtség, ami decemberre várhatóan 80 százalékra nő.

Az internet kapcsolattal rendelkező vállalatok 45 százaléka már rendelkezik honlappal, ez az arány azonban a teljes vállalati szférára kivetítve csak 32 százalékot ér el, így napjainkban mintegy 9910 magyar vállalati web-lap van az interneten.

(MTI)

Ajánlat:

BellResearch