A tíz főnél többet foglalkoztató vállalatok az idén várhatóan 420 milliárd forintot költenek infokommunikációra - közölték a BellResearch és a Think Consulting kutatói szerdai sajtótájékoztatójukon.
A két szervezet kutatása során ezer magyarországi vállalatot kérdezett meg arról, hogy az idén várhatóan mennyit költenek telekommunikációra, illetve informatikára.
A válaszokból kiderült, hogy 2001-ben a cégek 155 milliárd forintot költenek beszédcélú távközlésre, 66 milliárd forintot adatkommunikációra, 185 milliárd forintot informatikára és 14 milliárd forintot internet-kapcsolatokra.
Andrási Tamás, a Bellresearch szakmai vezetője elmondta, hogy a felmérés szerint a dolgozók szívesen és sokat telefonálnak munkahelyükről. Miközben a vállalati vezetékes telefonok az összes vonalnak csak a 15 százalékát teszik ki, a cégek fizetik a számlák értékének közel 30 százalékát. Hasonló az arány a mobiltelefonok körében is: jóllehet csak minden hetedik dolgozónak van vállalati telefonja, ezen előfizetések adják a számlák értékének 13 százalékát.
A vizsgált vállalati szegmensben jelenleg 600 ezer személyi számítógépet használnak, ami azt jelenti, hogy a dolgozók 29 százalékának az asztalán áll egy-egy PC - közölték a sajtótájékoztatón. A kutatás kimutatta, hogy egyre növekszik a számítógépes hálózatok szerepe: a vállalatok 48 százaléka már egységes központi rendszert épített ki, 5 százalékuk pedig több kisebb hálózatot üzemeltet.
A felmérés szerint telítődési szakaszba jutott a vállalati internet csatlakozások kiépítése, s a továbbiakban a cégek már a meglévő lehetőségeik minőségi javítására fektetik a hangsúlyt. Az idén áprilisban a vizsgált vállalati körben mintegy 70 százalékos volt az internet elterjedtség, ami decemberre várhatóan 80 százalékra nő.
Az internet kapcsolattal rendelkező vállalatok 45 százaléka már rendelkezik honlappal, ez az arány azonban a teljes vállalati szférára kivetítve csak 32 százalékot ér el, így napjainkban mintegy 9910 magyar vállalati web-lap van az interneten.
(MTI)