Vágólapra másolva!
A világ legnagyobb internet- és médiavállalkozása, az AOL Time Warner, növekvő forgalom mellett csökkenő veszteségről számolt be a második negyedévről. A cég szerdán közölte: a reklámpiac szűkülését az interrnetes és kábeltévés üzletágak növekvő árbevétele ellensúlyozta.
Vágólapra másolva!

Az AOL internetszolgáltató és a Time Warner médiacsoport 106,2 milliárd dolláros egyesüléséből idén alakult csoport - amely a világ legnagyobb internet- és médiaválalkozása - az amortizáció és az egyszeri költégek beszámításával 734 millió dollár - részvényenként 17 cent - nettó veszteséggel zárta a második negyedévet az egy évvel korábbi, 924 millió dolláros - rézvényenként 22 centes - ugyanígy számolt veszteség után. A tavalyi adatok fiktívek: a két vállalat külön-külön elért pénzügyi eredményeit összesítették.

A bevételek 3 százalékkal, 9,2 milliárd dollárra nőttek az egy évvel korábbi 8,9 milliárd dollárról; ez nem érte el a Wall Street-i elemzői konszenzust, amely 9,74 milliárd dolláros bevételt valószínűsített.

A kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenés és amortizáció előtt számolt működési pénzforgalmi egyenleg (EBITDA) többlete 20 százalékkal 2,5 milliárd dollárra nőtt.

Az átfogó reklámbevétel csak 1 százalékkal 2,3 milliárd dollárra nőtt, az America Online internetüzletág és a Time Warner Cable kábeltévérészleg azonban 26, illetve 19 százalékos bevételnövekményt produkált, így a reklámpiac szűkülését a vállalatóriás sikeresen ellensúlyozta.

(MTI)