A MATÁV-nak nyolcszor több üzleti előfizetője van, mint a Vivendinek

Vágólapra másolva!
A tíz fő feletti hazai vállalatok 100 milliárd forintos telefonforgalmat bonyolítanak le az idei évben - áll a BellResearch és a Think Conculting által készített felmérésben. A jelentésből kiderül, hogy az üzleti távközlési piacon a MATÁV nyolcszor nagyobb részesedéssel - mintegy 230 ezer előfizetéssel - rendelkezik, mint az őt követő Vivendi, amelynek 34 500 céges ügyfele  van.
Vágólapra másolva!

A Magyar Infokommunikációs Jelentés adatai szerint Magyarországon az üzleti távközlési piacon, azaz a tíz fő feletti cégek körében a MATÁV mintegy 230 ezer (83 százalék), a Vivendi 34 500 (12 százalék), a HTCC mintegy 9500 (3 százalék), a Monortel pedig hozzávetőlegesen 5 ezer vezetékes előfizetéssel rendelkezik - áll a BellResearch és a Think Consulting által készített elemzésben.

Az adatok tanúsága szerint a MATÁV az üzleti piacon a vezetékes előfizetések 80 százalékát birtokolja, ezzel piaci részesedése nyolcszor nagyobb mint az őt követő Vivendinek.

A 10 fő feletti vállalatok havi vezetékes kiadásaiból a MATÁV 83 százalékkal - mintegy 7 milliárd forinttal - részesedik, a Vivendi 11 százalékot, a HTCC 4 százalékot, a Monortel pedig 2 százalékot tudhat magáénak, ami sorrendben 880 millió, 350 millió és 150 millió forintnak felel meg.

Az idei év egészét tekintve a MATÁV-nak várhatóan 84,9 milliárd, a Vivendinek 10,6 milliárd, a HTCC-nek 4,2 milliárd, a Monortelnek pedig 1,8 milliárd forintos bevétele származik majd az üzleti vezetékes telefonok előfizetési és forgalmi díjaiból.

Az elemzés szerint idén a szóban forgó vállalatok éves vezetékes telefonforgalma mintegy 100 milliárd forint lesz, azaz a vállalati előfizetők súlya a kiadások alapján közel 28 százalékos a teljes piachoz képest, holott az előfizetők számának csupán 7,4 százaléka tartozik hozzájuk.

(A MATÁV Rt. az [origo]-t kiadó Axelero Rt. tulajdonosa - a szerk.)

(Üzleti Negyed)

Ajánlat: