Gyenge a magyar borok reklámja

Vágólapra másolva!
Évi egymilliárd forintot kellene költeni a magyar borok hazai és külföldi reklámozására, mert bár a borok minősége jó, a magyar kivitel évente 10 százalékkal csökken az utóbbi néhány évben - hangzott el egy szakmai tanácskozáson. Itthon évente fejenként 30-32 liter bort fogyasztunk, ami a nyugat-európai átlagos fogyasztás fele.
Vágólapra másolva!

A magyar borszakma eljutott arra a színvonalra, hogy fel tudja venni a versenyt az európai borászatokkal, ám ez a kereskedelemben a marketing hiánya miatt nem mutatkozik meg - mondta Kállay Miklós, a XXVII. Országos Borverseny elnöke a háromnapos rendezvény szerdai sajtótájékoztatóján. Kállay Miklós becslése szerint évente egymilliárd forintra lenne szükség ahhoz, hogy mind a külföldi, mind a belföldi értékesítés megfelelővé váljon, és az európai uniós csatlakozást követően a magyar lakosság hazai borokat vásároljon a várhatóan tömegesen megjelenő európai termékek helyett.

Török Zoltán, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium agrárrendtartási hivatalának szakfőtanácsosa elmondta: kedvező időjárási viszonyok esetén az idén a tavalyi 4,3 millió hektoliternél 15-20 százalékkal több bor kerülhet a pincékbe.

Az első félév tapasztalatai alapján az idén valószínűleg folytatódik az export tavaly előtt óta tartó 8-10 százalékos csökkenése, ami az egyre szűkülő európai kereslet következménye - közölte a szakfőtanácsos, hozzátéve, hogy a nyugat-európai borok exportja is a magyarországihoz hasonló mértékben csökken.

A belföldi fogyasztást tekintve évente fejenként 30-32 liter bor fogy az országban, ami a nyugat-európai átlag fele.

(MTI)