Vágólapra másolva!
Idén várhatóan már nem kezdődnek meg az érdemi munkálatok az M0-ás autóúton. Így nem indul el sem a pálya meglévő, az M1-es autópályát az M5-össel összekötő 28,8 kilométeres szakaszának a kétszer háromsávosra bővítése, sem a hiányzó, M5-ös és M3-as közötti szelvény építése. Az M7-es pedig a leendő nyomvonal körüli viták miatt késik.
Vágólapra másolva!

A sztrádahálózat fejlesztéséről szóló kormányhatározat szerint a beruházásokért felelős Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-nek legkésőbb az év végéig meg kellene kezdenie a Budapest körül húzódó gyűrű bővítését és továbbépítését. Ez azonban már majdnem biztos, hogy nem valósulhat meg. Szakértők szerint a késedelem oka, hogy az NA Rt. nem kezdte meg idejében a beruházások előkészítését. Nem készültek el az építkezés megkezdéséhez szükséges tervek, az építtető nem szerezte be a szakhatósági engedélyeket és nem minden szakaszon rendezte a nyomvonal alatti területek tulajdonviszonyait. Emiatt a szakemberek szerint jövőre kezdődhet el a pályaépítés.

Ma még az sem ismert, hogy az NA Rt. mikor és milyen módon - pályáztatással vagy a mostanáig alkalmazott gyakorlatnak megfelelően "kijelöléses módszerrel" - választja majd ki a leendő a kivitelezőket. (A Népszava információi szerint az NA Rt. még meg sem kezdte a tárgyalásokat az eddigi sztrádaépítési megbízásokat elnyerő Betonút-Vegyépszer konzorciummal sem a hiányzó szelvény bővítéséről, sem a meglévő szakasz átépítéséről.) Emellett még azt sem tudni, hogy a sztrádavállalat mennyi pénzt kíván költeni az autóút átépítésére és a hiányzó szakasz elkészítésére.

(Népszava)