Már nem hirdetnek felhőkarcolókkal

Vágólapra másolva!
Számos nagy európai vállalat, többek között a PSA Peugeot Citroen, az Air France és a német Telegate leállítatta azoknak a reklámoknak a sugárzását, melyekben a terrortámadásnak áldozatul eső szimbólumok - felhőkarcolók, repülőgépek, esetleg New York-i városképek - szerepeltek. A reklámblokkok nélküli tévés közvetítések miatt az amerikai reklámipar vesztesége 1,2 milliárd dollár.
Vágólapra másolva!

Igazán hátborzongató volt az események tükrében a német Telegate reklámfilmje, melyet a tragikus terrortámadások előtt két nappal kezdtek vetíteni. A filmben egy repülőgép sértetlenül repül keresztül egy felhőkarcolón, amely szintén ép marad. A reklám vetítését a merényletek után a távközlési cég azonnal beszüntette.

A terrortámadás-sorozat sok más iparág mellett a reklámcégeket is súlyosan érintette. A lassuló világgazdasági növekedés miatt a vállalatok egyébként is egyre kevesebbet költöttek reklámra, de a Zenith Media France szakértője úgy vélte, hogy a terrorakció miatt jelentkező etikai problémák végképp padlóra küldhetik az iparágat. Jean Francois Olive szerint idén 2,6 százalékkal kevesebb pénzt fordítanak reklámra a vállalatok, mint tavaly.

A reklámszakmában tevékenykedő amerikai cégek 1,2 milliárd dollárt veszítettek azzal, hogy a televíziók napokig csak híreket sugároztak, reklámblokkok nélkül - ismertette cége felmérését a közvetlen anyagi veszteségekről James Marsh, a Robertson Stephens médiaelemzője.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

Gazdaság a terrortámadás után
(az Üzleti Negyed cikkei)